Ana içeriğe atla

Gül gibisin...



Toprağa kökünü salmış güller gibiyiz, gün gelip bir dalımız kırıldığında yapraklarımız dökülür,  dalın kırıldığı yerde belirgin  kahverengi, siyah karışımı izler oluşur.

 Tıpkı  kırıldığımızda ruhumuzun aldığı renkler gibi. Bir daha oradan fide vermez bu değildir ki bir dalı kırılan gül solup gidecektir.

  Hiç beklenmedik  bir anda  kenarından yeşerir,tıpkı biz gibi.

 Gül toprak sayesinde hayatta kalır , gülün toprağı değiştiğinde yerini sevmezse solar, yapraklarını döker bir süre sonra hayata küser kurur gider.

Gülü yağan yağmurların ardından açan güneş, hava  ve zaman iyileştirir, tıpkı bizim gibi değilmi?

Gül ile aramızdaki tek fark   bize  bazen küçük bir gülümseme bile  yeter. 

Hangimiz bir tebessümün arkasına sığınıp samimi duygularla karşımıza gelen birini umursamamazlıktan gelebiliriz ki?


Yorumlar

  1. Evet güzel kızım gül ile insan ruhunu ne güzel benzetmişsin:)bazen bir tebessüm yeter çok doğru....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol annem ,evet küçük bir gülümseme büyük buzları eritir değilmi?

      Sil
  2. Ne güzel bir anlatım...Kaleminin mürekkebi daim olsun...

    YanıtlaSil
  3. GÜL ile insan ,hoş benzetme:))Smile,smile,smile açamıyacağı kapı yoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) gül ve insanıok benzetirim
      hele de sarı güller nasılda hüznü çağrıştırır değilmi?

      Sil
  4. Ne güzel bir benzetme olmuş,
    Kırılan bir gülün eski halini alması çok uzun zaman alıyor,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül güllüğünden bir şey kaybetmiyor
      da zede si hep orada kalıyor.

      Sil
  5. evet canım aynen, güller gibiyiz...
    çok güzel anlatmışsın...
    yüreğine sağlık...

    bu arada geçmiş bayramın da kutlu olsun...
    sevgier...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ,seninde iki bayramında kutlu olsun ,sevgilerimle.

      Sil
  6. gülümsemek sadakadir .
    gülen yüzün hic solmasin canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol can dostum
      seninde yüreğinden
      gülümseme eksik olmasın,sarıldım.

      Sil
  7. gercektende güzel bir yazi olmus , bende cok benzetirim kadinlarla gülleri neden bilmem ama sadece kadinlari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pasasofram
      evet neden sadece kadınları benzetiriz,
      oysa bazı erkekler de gül gibidir...:))

      Sil
  8. Bir insan bütün benliğiyle gülünce,bizim oralarda "yine gülleri açtı" derler..
    İnsan,gül ve gülümseme..Bu üç kavram hep birlikte olursa;yeryüzü de cennet olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir söz
      Bir insan tüm benliğiyle öfkelenince ne derler merak ettim:))
      bizde aman sakın dokunma ,mümkünse kaç derler:))

      Sil
    2. Annem 'asfalyaları attı' der babam öfkelenince..
      yani bizim buralarda :-)

      Sil
  9. GÜZEL KUĞUM DÖKTÜRMÜŞSÜN YİNE
    KALEMİNE YÜREĞİNE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım Seyyahım,
      seninde okuyan yüreğine sağlık,hayırlı akşamlar.

      Sil
  10. Evet tam manasıyla gül gibiyiz ama kaktüs olsak ne iyi olur. hiç bir güçlük bizi solduramasa. kötülükler yaklaşamasa. Ama neden se biz gül olmayı tercih ediyoruz. ve dalımıza bir bülbülün konmasını bekliyoruz bize her şeyi unutturacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kaktüste oluyoruz,
      şahsım adına ben oluyorum:)))
      Güçlük olmasa mücadele edermiydik ki Ececiğim,
      sevgilerimle canım.

      Sil
  11. Sadece bir kişinin gülümsemesine ihtiyacım var :((

    YanıtlaSil
  12. kesinlikle o samimi duyguyu yakalamak ve hissetmekte cok önemli.. Yüzüne güler arkandan iş çevirir kuyunu kazar..Allah hayırlı insanlar çıkarsın karşımıza gül gibi gülen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar gülü kazıyorlar yanlış anlama ablası:)))
      evet malesef var canım hayat her şeye rağmen güzel:)

      Sil
  13. Hep gülleri incitirler zaten.. Yetmez kendini korumaya dikenleri. Koparırlar dalından, kökünden..
    Hoş, kopmasa da dert ya, dalında kurur gül. Yaranamaz kimselere.. elbet solar.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güllerin durumu vahim:) olsun en güzel an gülün tomurcuktan açma anı:)

      Sil
  14. Yüreğine sağlık canım.Benzetme süper:)

    YanıtlaSil
  15. Kırılıyoruz, dökülüyoruz ama yeniden hayat buluyoruz her defasında...
    Garip bir varlık şu insanoğlu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok garip hem de bir gün önce istemedğimiz bir şeyi bir gün sonra çok isteyebiliyoruz yada tam tersi oluyor:)
      evet garibiz garip:)))

      Sil
  16. Gül'ün olduğu her yer güzeldir.. Gülün içinde olduğu her yazı güzeldir. Her şiir güzeldir.. Güle benzeyen insanda çok güzeldir..

    YanıtlaSil
  17. Gülü bir gün seni her gün severim bennnnnnnnnnnn.
    Bana bir gülü ver sana ömrümü vereyimmmmmmmm.
    Güller kırılmaya gelmez tıpkı kalpler gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Dalından koparılan gülü ya defter arasına koyarım yada ters çevirim kurdelayla duvara asarım:)

      Sil
  18. merhaba blogunu takibe aldım bana da beklerim beyenirsende izlemeni isterim sevgiler

    http://burcinkuran-wonderlust.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Küçük bir tebessüm bazen yeniden dünyaya gelmemize olanak sağlar.. Yeniden yeşertir dallarımızı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl yeşertir,
      Gül olmak güzeldir vesselam...

      Sil
  20. İnce ruhlum canım benim ne güzelde benzetmişsin...Kocaman öpüldün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,
      çok incesin tıpkı bir gül gibi:)
      kocaman öptüm...

      Sil
  21. Çok güzel bir yazı olmuş.İnsanın ruhundaki lekeler ölene kadar gitmiyor malesef.Gülün her ne kadar dikeni olsa da insanın dilinin kemiği varsa daha tehlikeli oluyor aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülün dikeni mi yoksa dilin kemiğinin olmamasımı daha tehlikeli bende kararsızım:))

      Sil
  22. Yine Muhteşem bir yazı . Kalemin ve yüreğin daim olması dileğiyle. Öpüldün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, seninde yüreğin daim olsun sevgilerimle öpüldün.

      Sil
  23. kalemine ve yüreğine sağlık.güller hiç ama hiç solmasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, yüreğindeki goncalardan öptüm.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .