Ana içeriğe atla

Gölgede açan çiçekler # 29 #


UTANIYORUM
Gerçekten muhtaç olanın  yardım dernekleri önünde oturup saatlerce  bekleyip,utançtan geri döndüğünü  biliyormuydunuz?

Oysa iri cüsseli adamlar, bir giydiğini bir daha giyemeyen hanımlar, lüks araçlarıyla gelip yardımı alıyorlar.

On gündür  kapıya kadar gitmeme rağmen içeri giripte derdimi anlatamıyorum,Yardımlaşma derneğinin bahçesinde saatlerce oturup geri dönüyorum, her gün  lüks araçlarıyla gelen insanlara şahit oluyorum,ilk başlarda belki başkalarına götürüyorlar diye düşündüysem de  ,zamanla bu iyi niyetli düşüncemden vazgeçtim.

Genelde maddi durumu iyi olanlar yada roman vatandaşları yardım alamak için  en ön sıralarda ben ve benim gibilerse araf oluyorlar!

 Bu kadar zengin olduğu dışarıdan belli olan insanlara nasıl yardım parası veya yiyecek verilir ki? sabah fazla kalabalık değil, iri cüsseli marka bir takım giymiş beyfendinin arkasdından cesaretimi toplayıp i,çeri girdim,girişte görevlilerin iki masası var bana yakın olan bayanın yanına gidip ben yardım için bilgi alacaktım?  elime bir kağıt tutuşturdu bunları hallet gel.

Üstünüze herhangi bir mal varlığı olmaması gerekiyormuş. Muhtağlığa gittim derdimi anlattım ''neden daha önce gelmedin kızım?''
'' utandım'' 
''ah kızım ne zenginler alıyor üstelik mal varlıklarını  başkalarının üstüne gösterip ,hastane masraflarını bile karşılatıyorlar, öz çocuğunu  sağlıklı olduğu halde özürlü gösteren aileler var''

Şaşkınlıkla dinliyorum,aslında bu bana çok yabancı değil iş yerimde de   çocuğunu beyin özürlü gösteren bir aile var üstelik heyet raporundan geçsin diye  çocuklarına küçük yaşta sahtekarlığı öğretmişler, gülerek anlatmıştı  ''tüm heyetin önünde çıkar oğlum bibini  işe onlara sonra otur  oyna  idrarınla!''
 tabiki  maaş bağlanmış... 

 Bazen rastlarım  mahalleye  yemek araçları gelir yardım kuruluşları ve  sosyal Hizmetler tarafından, akşama yemek yapmak zor gelen  kadınlar çıkar sıraya girer,utanırım Minel daha küçük ,ona git kızım sıraya sen gir  sıcak yemek yiyelim
''Biz o kadar muhtaç değiliz anne , yokmu iki yumurtamız, salçalı yumurta yap bizden daha muhtaç insanlar var''

''var var ama bak  nasıl zenginler sırada ,kadının dairesi değil apartmanı var,apartmanı,sende utanıyorsun değilmi? bak millete '' 
söylene söylene  salçayı tavaya  koyup, ocağın altını açıyorum..


Sahtekar insanlardan gerçek muhtaç insanlara fırsat kalmıyor ki  bu gidişle ben zaten yardımı alamayacağım, kendimi acındırmadığım yerde yatıp yuvarlanmadığım için ,   maddi durumum bir çok zenginden iyi görünebilir! 
Bir gün kitap olacak:)




Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Okuduğunu bilmek güzel.
      İnce davranışın için
      Teşekkür ederim

      Sil
  2. Biraz ağır konuşacağım ama ne yazık ki öyle aç gözlü şerefsizler var.. Yetim ve muhtacın hakkını utanmadan bir kez bile şüphe etmeden alıp yiyenler var ne yazık ki...
    Gerçekten muhtaç olanlar ise açıkta..
    Güzel bir yaraya dokunmuşsun kuğum..
    Heyecanla takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten aç insan kendini hep tok görür,aslında tok olan gözüdür.
      Ağır ama gerçek malesef canım. seninde yüreğine sağlık.

      Sil
  3. Hemen yazayım,gidiyorum.Zenginin ......Fakirin hastası belli olmaz.Araştırılmadan ne zenginler ne yardımlara tenezzül edip,utanmadan o yardımları alıyor.Asil fukaralar da ben fakirim demiyor bile.Dese de ne değişir ki? Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef değişmez ama bir kaç iyi niyetli insan sayesinde onlarında yüzü gülüyor. keşke her el veren el olsa...
      sevgilerimle.

      Sil
  4. Çok haklı yazmışsın Siyahkuğu'm..Neler var neler var..Ve malasef toplumumuzun,devletimizin,kamu kurum ve kuruluşlarımızın her kademesinde böyle insanlar var..Yoksul insan,zenginim gururluyum diyen insandan bana göre daha gururlu ve onurludur..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devlet bir yerde sadece kağıt üzerinde gördüklerine inanmak zorunda kalıyor,sadece bizi değil ,Devleti de dolandırıyorlar. canım
      sevgilerimle.

      Sil
  5. hiç önemli değil olur böyle şeyler:)

    İhtiyacı olmadığı halde yardım derneklerinden her ay gıda yardımı kabul eden, daha sonra fazla geliyor diye konu komşusuna dağıtan ve bu yaptığını sanki çok iyi bir şey yapıyormuş gibi övünerek anlatan insanları tanırım.

    İhtiyacın yoksa alma kardeşim, yazık!! gerçek ihtiyaç sahibinin hakkını yemek olur bu.

    Dışarıdan baktığımda yardım kuruluşlarına da çok kızardım daha iyi bir denetim sağlayabilirler, derdim.
    Maalesef bu tür insanların önüne geçmek çok zor bazen...

    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm ,bazen bloger neden silinenleri geri getirme şansı vermiyor diye hayıflanırım.

      Bu konuda Devletin yapabileceği bir şey yok ,araştırıyor fakat adam okumuz bu yolun ilim irfanını biliyor,üstünde mal bırakmıyor,yeşil kart alanlar bile var emin olabilirsin.

      Hayat acımasız fakat bazen bu kadar mı acımasız diye düşündürüyor beni!
      sevgilerimle:)

      Sil
  6. AY CANIM KUĞUM NASILSIN?
    YORUMLARI OKUYUNCA KIZIŞMIŞ ORTALIK.
    RABBİMİN ADALETİ BİR GÜN TECELLİ EDECEK.
    O ZAMAN MAZLUMUN HAKLARI SAHİPLERİNİ BULACAK.
    BİZLER İYİ ÖRNEK OLALIM.
    ELLERİNE SAĞLIK HİKAYE BAYA BAŞINI ALDI GİDİYO.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Kasem iyiyim şükür,
      Tabiki,mutlaka bir gün ilahi adalet tecelli edecek fakat
      Şöyle de bİr durum var Ayşeciğim;
      bu insanlar yardıma muhtaç olduğu halde yardım alamadıkları için çok mağdur oluyorlar,ve onların haklarını yiyenler bir gün ilahi adalette cezalarını görecekler!
      Ya mecbur kaldığı için çocuğunu okuldan alıp küçük yaşta evlenmeye mecbur eden, ve kzının daha çok acı çekmesini seyretmek zorunda kalan aileler,

      mecbur kaldıkları için cinnet getirip ailesini ve kedisini öldüren aileler onlar!
      Onların hakkını koca göbekli BMWli beyler, özel okullarda okumuş zeki hanımlar yerken.onlar kuytu köşelerde burnunu çekecekler çünkü onların ,onları okutacak, arkasında bir aileleri olmamış...
      KOcaman öptüm canım arkadaşım .

      Sil
  7. Gerçekten ihtiyacı olan, ihtiyacı olmayanın yanında sönük kalıyor. Utancı onu eleveriyor. Diğerini ise arsızlığı.
    Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef ,Yapacak bir şey yok
      ALLAH yardım etsin bu durumdaki insanlara.

      Sil
  8. Sevgili Kuğum dediğin gibi gerçek yardıma ihtiyacı olanlar bir kıyıda sessizce oturuyorlar ortalık vicdansızlara kalmış malesef.. Doğru bir yaraya parmak bastı Melek, onun yol gösteren hikayesini örnek göstermek gerek.
    Siyah kuğum, zarif kuğum saçları deniz yıldızlı kuğum ss çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende güzelbir konuya değinmişsin yağmur yüreklim:))
      Evet Meleği örnek göstermek lazım:)
      Bende seni seviyorum canım, yağmur yüreklim burcun ne senin:))))

      Sil
  9. Kuğum nasılsın? Malesef kendilerinin bir gram hakları olmadığı halde kursaklarından geçirdikleri haram lokmaları övünerek anlatanlar var. Herkesin bildiği ama konuşulmayan bir konuya değinmişsin.
    özlemle öperim asil kuğumu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bezelyemin içisi
      Şükür ,seni sormalı?
      Güzel bezelyem konuya olan ilgiye bende memnun oldum insanlarımız duyarsız değil, çaresiz sadece.

      bende kocamann ve özlemle öptüm canım.

      Sil
  10. O kadar çook yardım kuruluşu,zengin insan var;ssk'da,devlet işlerinde sefalet hala ve hep devam ediyor.Bu ülkede fakirsen,yarı-ölüsün demektir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım malesef demekten başka elimizden başka bir şey gelmemesi de acı, fakirsen, zaten bu fakir diye bir çok kapılar kapanır,fakir ya ne faydası olacak ki ama zenginse oo bu bir gün işimize yarar deyip tüm kapılar açılır.

      Sil
  11. Zaten gerçekten ihtiyacı olan insan utancından gidemezken oralara zenginler vicdanı sızlamadan çatır çatır yerler o parayı..

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel yazmışsın cnm arkdşım...
    İçlendim biraz, birazda kızdım birilerine..
    Çok haklısın Haksızlık diz boyu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol arkadaşım.
      beğenmene sevindim.
      Haksızlık bir çok yerde var.

      Sil
  13. Bende arkadaşlara katılıyorum gerçek ihtiyaç sahipleri çoğu zaman utançlarından bunu dile getiremiyor,toplum olarak değer yargılarımızı kaybetmeye başladık bu çok üzücü.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek bir çok ihtiyac sahibinin yaşadığı derdi yaşıyor o zaman.
      üzücü, engellemekte imkansız görünüyor ,en basitinden şimdilik.

      Sil
  14. Sevgili siyahkuğum gerçek ihtiyaç sahipleri hep çok utanıp belli etmediklerinden kimbilir ne zorluklar içinde hayatlarını idame ettirmeye çalışıyorlar.Üzüldüğüm bizim bunları bilememiz Hep ortalıkta yok yok açız diye ağlananlardan ,iş yok deyip olan işi beğenmeyen gurursuz insanlar sarmış Allahım doğrunun ,mazlumun hakkını korusun diyorum .Güzel paylaşımın ders olsun bazı vicdansızlara.Canım hoşçakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım sana katılmamak mümkün değil bir de işi beğenmezler.
      sağol canım, ders mi anlayacaklarını sanmıyorum:)
      güle güle canım sevgilerimle.

      Sil
  15. Çünkü insanlar hain oldu artık!Hep BENcilik oluştu herkeste ve Buda değerlerimizi kaybettirdi.Etrafıma baktığımda bırakın arkadaşları çevreyi kardeşler bile birbirinin kuyusunu kazmaya çalışıyor,değilki yardıma muhtaçlar düşünülsün!Bu dünya nereye gidiyor çok üzücü gerçektende:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egolar yarışır oldu,
      Kerdeşine acımayan insan aça, yoksula acırmı hiç.
      Yardıma muhtaçlar bir dernek kurup, zenginlere yardım ederse şaşmamak lazım:)

      Sil
  16. merhaba canım bu yazılanları okuduktan sonra pek fazla yorumda yapamayacagım elim , dilim bağlandı adeta. Bildiğim ama benimde unuttugum bir çok gerçeğe parmak basmışsın..ALLAH kimseyi hayasız ve edepsiz bırakmasın yoksullarımızı da korusun (amin)..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, hoşgeldin.
      Amin diyorum.
      Aslında biz insanların hayatını yine bizler zora koşuyoruz değilmi ?

      Sil
  17. ödülün var özel kuğu

    YanıtlaSil
  18. :( öz çoçgunu özürlü göstern mi? allahım ne insanlar şoktayımm....
    konuyu dağıtım yeni blog sayfanı çok beğendiğini söylemden geçemiycem kuğum tuğlalar hoş olmuş görüşmek üzere canım sıkma canını olur mu

    YanıtlaSil
  19. yakında kurban bayramı var kaç kişi kestiği kurbanı gerçek ihtiyaç sahiplerine bağışlayacak yada kaç kişi ben onlara güveniyorumun adı altında tembelliğini gizleyerek vekalet verdiği kurumların o etleri ne yaptığını bilmeden uyuyacak hiç vicdanları sızlamayacak mı... nerde pişirdiği aştan yan komşusuna veren ekmeğini paylaşan gizlice kış geldiğinde muhtaç insanlara odun dağıtan insanlar.... benim babam vefat etti o tüm bunları ailesine bile duyurmadan yapmış bir insandı cenazesinde evde her gelen birşeyler anlattı fakir babası öldü dendi ...düşünebiliyor musunuz aidat toplamak için apartman görevlisiyle kapıları çalacağı için bir kaç aylık aidatını ödeyememiş sıkıntıda olan komşusunun kapısını çalıp biz birazdan aidat toplamaya geleceğiz kızım sen al bunu ben gelince verirsin demiş bir komşumuza nakliye kamyonunun arkasına kış başı gücü yettiğince odun kömür yükleyip yukarı mahalledeki gecekonduların kapılarına bırakırmış.. benim babamla sanki milyonlar öldü nerde bizim duyarlılığımız ... önce biz görelim duyalım bilelim ekmeğimizi paylaşalım devlet zaten ne zaman ne yaptı ki her gelen kesesini doldurdu en muhafazakar dediğimizde en ataist dediğimizde bal tutan parmağını yaladı hep ... ayy kuğum damarıma bastın devletin duyarsızlıkları gömlek değiştirir gibi eğitim sistemini değiştirmeleri ne diyeyim ben bu devletin kendi egoları uğruna sisteme kurban ettikleri bir meslek lisesi maduruyum >(biri durdursun beni daha çooookkk yazarımyoksa ) :) sevgiler kalemine yüreğine sağlık bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz canım:) bu sorunlar hepimizin,babanıza ne mutlu Nur içinde yatsın, sadece sizin ailenin değil bir çok kişinin babası ölmüş:( insanın kelimeleri donuyor,
      seninde kalemine sağlık canım.
      Şu var sadece Devlet le olmuyor ,bunun başında kilerde insan ve bunları biz seçiyoruz,ve bir çok kişi bilmiyordur ,okur yazarlığı olmayan insanların çoğu amblemi güzel olduğu için komünist partilere mühür basıyor ,nereye oy verdiğini bile bilmeyen insanlar var...
      Malesef acı hemde çok acı bir o kadarda gerçek...

      Sil
  20. evet blogcuda perisan olduk düstük buraya umarim burda sorunlar olmaz, tariflerimi denemenede cok sevindim. Umarim devam usgasirsin artik :))
    yazina gelince gercekten icler acisi rabbim kimseyi kimseye muhtac eylemesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki uğramaya çalışırım, blogcudan bulduğum arkadaşlarımı eski komşularım gibi görüyorum, eski komşular unutulurmu hiç:) sevgilerimle.

      Sil
  21. Haklısın,her yerde var bu tip insanlar..

    YanıtlaSil
  22. Ne kadar güzel anlatmışsın Kuğu'm, bu duruma ben de sürekli şahit oluyorum, apartman sahibi insanlar belediyenin verdiği 3-4 çeşit yemeği alıyorlar hergün, erzak yardımlarını v.s. de. Hiçte utanmıyorlar valla :(

    YanıtlaSil
  23. :)) kimler var kimler kimler...
    ne olaylar ne entrikalar var..
    sahtekar hayatın sahte insanları, utanma olmadan, fakirden rahat insanlar..
    gülümsettin beni yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fakir utanıyor zengin biraz daha cep doldurmaya bakıyor:))

      Sil
  24. Gerçekten çok doğru tespit.Ülkemizde ihtiyacı olandan çok olmayanlara para veriliyor.Ciddi bir teftiş mekanizması gerekiyor bunun için.En yakın örneği çalıştığım ilçe.Kömür parası altında para veriyorlar ama fakirden çok zenginler alıyor ne hikmetse...Teşekkürler bu arada,kalenmine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim,zaman ayırıp okuduğun için ,kömür parasını hep zenginler alır zaten fakirler hep fakir!

      Sil
  25. Sahtekar insanlardan gerçek muhtaç insanlara fırsat kalmıyor ki

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .