Ana içeriğe atla

Gölgede açan çiçekler # 32 # Son bölüm...



HAYAT BİZE GÜZEL

Gözlerimin altı hep mor, belki hayat yorgunluğu belkide  umutlarım ve  düş kırıklıklarım aynı anda  göz altlarıma sığınmıştı ,yaşadığım hayatta beni ele veren tek şey gözlerim...



Düne baktığımda pişman olduğum çok şey var hayatta ama biri ne zaman  sorsa '' hiç olmadı  arkama dönüp baktığımda hiç pişmanlık duymadım, duysam yapmazdım zaten'' diyorum ne büyük yalan değilmi? olsun ,bazen kendi attığımız yalanlara kendimizde inanırız...



 Hafta sonu tatilinde Minel le  köye gittim , Babam,Yengem,ağabeyim kısaca herkes  çok şaşırdı, aslında bazen bende kendi aldığım kararlara şaşırıyorum ama  nereye kadar babaya küs kalınır ki gün geleceke babası Minel'e sahip çıkmamasına rağmen ,babası yüzünden çok zor günler geçirmesine rağmen yinede babası bu gerçeği kimse değiştiremez ,nasıl ki benim babam onun kapısına geldiğimde beni kapı önüne koyduğu halde ,tokatlarla evden kovduğu halde ,üstelik  jandarmalık olmuşken  kıyamıyorsam,gün gelecek Minel de kıyamayacak.


Bir gün bana gün gelecek her şey düzelecek deseler buna ben bile inanmazdım,şimdiyse   hayalim gerçek oldu,herşeyden önemlisi  ben huzuru buldum...
Erkan  halen eski iş yerinde çalışıyor,nafaka vermiyor onu icraya verdim''kazansada gerekirse işten çıkarım  yinede vermem diye haber yollamış''  o parayı bana değil  kızına yollayacak ama  o kadar düşünceli biri olsa ailesi halen yanında olurdu,değilmi?canı sağolsun...

 En çok şaşırdığım olaylardan biri de  bir sürü kötü olay yaşarken ,hiç kimsemiz yoktu ,sanki kapı arkalarına ,süpürgeliklere,denizliklere saklanmışlardı,şimdi birden  hepsi ortaya çıkmaya başladı. ev ziyaretlerine geliyorlar,telefonla arayıp hal hatır soruyorlar,kız kardeşim  hafta sonları geliyor,hatta babam her gün telefonla arıyor,Her hafta sonu görüşüyoruz!

Bununla bitmedi tabi Minel'in amca ,halaları  varmış! varmış diyorum   şimdiye kadar bizi ne babaanne ne dede hiç kimse aramazken birden  herkes  arayıp sormaya başlayınca  şaşkına döndük,Nadide bile şokta ''arkadaşım size piyangodan para falan mı çıktı  nedir bu ilgi?'' bende anlayamıyorum insanlar bu kadar sahtekar olabiliyor.

 Artık hayatımız düzene girdi ya, birden ortaya çıktılar ve  en komiğide hepsi kendine pay çıkarmaya çalışıyor hmm evet çok destekçim oldu ,biri  diz üstü çöktü önümde diğeride  onun üstünden  itti tepe  taklak oldum süründüm ben süründüm.

  Hiç kimseye yüz vermeye niyetim yok, içim affetmiyor geçmiyor bu yürekten,yaşadıklarının acısını unutsa da insan,  bunları yaşanmış gerçeğini değiştirmiyor.

 Halam ki halamın hiç abartısız on evi var bana bir sürü insan içinde  göstere göstere verdiğini hiç unutmam,sana fitre getirdim deyip elli lirayı beşlik yaptırmış çok gözüksün diye insan içinde  beş ,beş sayıpta elime verdi ben yerin dibine girdim bunu yapan öz hala şimdi kalkıp bana sen Nadideye çok gidiyorsun ,Nadide'yi bize değişiyorsun diyebiliyor,evet değişirim kimse kusura bakmayacak...

Aradan geçen beş yılda bir çok taş yerine oturdu,  Erkan arkamdan  ''Melek lüks hayat için beni terketti'' demiş  maddi durumu bozuk diye terketmişim onu  Hilal mahallede onu  hanımlarla böyle konuşurken görünce çok kızmış,  birde kime neyi ispatlamaya çalışıyor ki Hilal o sinirle çıkışmış  ''Erkan  sen  milyarder iş adamıydın da iflasmı ettin ki   seni hepimiz biliyoruz hep yoktu ve Melek  yokta olsa var derdi.benim eskilerimle işe giderdi  bize yapma bari'' deyince susmuş  eve gitmiş sessizce...

  Erkanda sahte  oy toplayıcılar gibi mahalle turuna mı çıkmış ne...lütfen bir kahkaha efekti alayım buraya  evet lüks hayat için terkettim çöplerden ekmek toplamak, işyerinde   çıkan yemeğin yarısını ki buda tabldot yemek  ( ne  kadar olabilir siz tahmin edin)  eve getirmek  lüks hayatsa evet  ben huzurlu bir hayat için en önemlisi de kızım için mücadele ettim.

En önemliside hayattan hınç almaya kalkmadım, hayata bir kinim nefretim yok, ne hayata ne de hayatımdan bir şekilde gelip geçmiş insanlara, yaşamam gerekiyormuş ki yaşadım diyorum, gün gelipte Erkan elime düşse onu  bile bakarım.
Hayatın bana  tattırdığı tecrübeler yüzünden  başkalarından çıkarmaya kalkmadım sinirimi.

Hayat çok kısa  ne kalp kırmaya değer ne de  dünyevi şeyler için hasetliğe, öteki dünyaya giderken yanımızda ne lüks arabamız oluyor nede  afilli koltuklar  hepsi burada kalacak,bu gün ne yaptıysak bir gün onunla anılacağız...
 İnsan  hangi konunun üstüne düşerse o konuda başarılı oluyor...

Benim için hayatta en önemli şey Minel...
 Minel iyi bir  ruha sahip, zaman zaman beni üzsede o  artık genç bir kız ,  yaşaması gerekenleri yaşaması için bazı şeyleri görmezden gelmeyi öğrendim en önemlisi de kızıma güvenmeyi öğrendim  evet kızım kendini korumayı bilse de çevre ve zaman kötü ama  yapabilecek bir şey yok , ne kadar yasaklarsak o kadar gizli  yapacaklar.
Minel bir gün bebeğini kucağına aldığında beni anlayacak...

 İki yıldır  şark görevi için doğuda küçük bir ilçede  öğretmen arkadaşı Yağmurla aynı evde  kalıyordu Minel
Yağmurun  sesiyle irkildi Minel 
  ''ne var yağmur ne var mutfaktayım görmüyormusun?'' 
''yaa Minel ben   defterin devamını bulamıyorum''
'' hangi defterin  canım ya,   mutfaktan nasıl göreyim''

'' sen  memleketten gelirken getirdiğin  koliden istediğin kitabı okuyabilirsin demiştin ya, bende  annenin günlüğünü  buldum ama devamı yok!''
''  yuhh yağmur bula bula  annemin günlüğünümü buldun?''

Gülümseyen bir sesle  anılarının  yoğunlaşmasıyla gözleri doldu Minel'in  elindeki   kepçeyle yemekten biraz alıp  tadına baktıktan sonra , kapadı yemeğin altını,  mutfağın  kapısına sırtını dayayan yağmura baktı, olduğu yere   oturdu,  ''ben anlatayım canım devamını...

 Annem oraya kadar yazmış, annem bana her zaman bir gün bebeğini kucağına aldığında beni anlayacaksın derdi, ilk bebeğimi kucağıma aldığımda annemin bu sözü aklıma geldi...

 Gözlerim doldu   o an bir şey anlamadım, fakat  o ilk bebeğimi annesine verdiğimde  ,annenin gözlerindeki o ışıltı bebeğini öpmeye bile kıyamaması, koklaması sarıp sarmalaması   annemin ne demek istediğini anlamam için yeterliydi.

 Ben annemi dinledim ,kendimin değil onun istediği mesleği okudum ben bir ebeydim ve  kucağıma aldığım ilk bebeğim benim doğurttuğum bebekti, bir çok bebek ve annede bunu duyguyu yaşadım, minik bebekleri ilk elime aldığımda  popolarına tokadı vururken içime tuhaf bir  gülümseme gelir,  annemin bize attığı tokatlar gelir aklıma acımayacak bebiş bu senin iyiliğin için derim, anneyi üzme tamam mı ilk tokat ebe abladan....

annem yıllarca benim kaderim   kendi kaderine benzemesin diye  uğraşırken,   malesef kendi kaderi annesine benzedi annem yıllarca okudu kendini geliştirdi , bana  örnek olmaya çalıştı en önemliside kalbinde her şeye rağmen hep merhamet vardı her zaman affetmeyi bildi.

 Tam rahat edeceği dönemde emekliliğine kısa bir süre kalmışken  benim meleğim 48 yaşındayken vefat etti  hiç evlenmedi,  onunda dediği gibi adanmış bir hayatı vardı bazen evlenmeyi düşünsede   düşünmekle yetindi, bazen ona takılırdım 
 ''  evlen  kurtulayım senden birde yaşlılığında huysuz bir ihtiyar olursun sen çekilmezsin'' derdim    bana hep ''ben yaşlanmayacağım'' derdi.

 Keşke yaşlansaydı  huysuz aksi bir ihtiyar olsaydı da yanımda olsaydı....
Dediği gibi babamı hiç affetmedim zaman geldi konuşmak zorunda kaldım,  zaman geldi aynı ortamda oldum, fakat bu benim için  yaşanmış bir gerçeği değiştirmedi.  ben  okula  yarı  aç  yarı tok giderdim ne anneme diyebilirdim üzülecek diye  nede karşımda karnını tıka basa doyuran  umursamaz  arkadaşlarıma.

  Şimdi ne zaman ben yemem tokum diyen birini görsem zorla yediririm ve  ben gazoz sevmem ,çikolata sevmem diyen çocuklara  broşürler veriyorum tabi içlerinde harçlıkla, yağmur kapıda  donmuş gibiydi ,donmadığını  gözlerinden akan yaşlar sayesinde anlaşılıyordu...
 Bir süre sessizce  sustular, iki kız  birbirlerine sarılıp   uzun bir süre ağladılar, herkesin hayatında  kendine bile itiraf etmekten çekindiği  acıları, sırları vardır.
 Ve herkesin hayatında  onu koruyacak mutlaka bir Meleği vardır ,Melekler sizi  korusun.... 
Bir gün kitap olacak:)
                                                 Son....
 Evet pamuk eller klavyeye:))  düşünceleri alalım bakalım:))

Yorumlar

  1. Ummadigim b8r anda bitti canim. Kalemine saglik cok guzel bir hikayeydi. Daha yorum yazmak isterdim sma klawyem el vermiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klavyene ne oldu senin öyle, geçmişler olsun, beğenmene sevindim.canım teşekkürler.

      Sil
  2. Kuğucum bence süper güzel bir hikaye çok etkilendim gerçekten,zevkle okudum.Sonu da ilginç olmuş ama bence kısa kesmişsin!Yine de ben sonlarına denk geldim ama merakla her gün takip ettim sanki kitap okuyormuşum gibi:)Haydi bakalım geleceğin yazarı başarılarını bekliyoruz ve destekliyoruz, tebrik ederim canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , tam tadında bırakmak istedim, yıllar önce okuduğum kitaplar vardır bende etkisi kalan
      hep keşke sonu şöyle olsaydı
      keşke biraz daha uzun olsaydı
      keşke ikincisi çıksaydı diye düşünürüm ,ama onlardan biri olsaydı eminim o kitaplar halen benim için bu kadar etkili olmayacaktı, aslında hayattan bir kesit işte...
      çok teşekkür ederim canım,sevgilerimle.

      Sil
  3. evlada adanmis bir hayat .
    ölüm kurtulusmudur ölene


    asil kadinim bir gün olsa gün yüzü görseydi melek cok isterdim ,ama o hakki kimse almadi elinden, melek böyle istedi .
    oysa bu dünya erkan gibilerin de yasamadigi ayni dünya .
    kalemine yüregine saglik yeni hikayelerde bulusmak üzere ama mutluluk hikayeleri olsun! tamam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biri helvamı kavurdu ne):))
      evet Melek öyle istedi ablası):)
      tamam söz yeni hikayemde düğünle başlayacağım söze:))
      seni çokkkk seviyorum yaralı kuşum benim.

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın,bizden biri gibiler,ellerine sağlık,bitirişlerin hep heyecanlı oluyor:)İnsan bir nebze de olsa yokluğu bilmeli.Çocuğuna ara sıra yokluk nedir anlasın diye özlem duyduğu herhangi bir şeyi hemen vermemeli ki ileride empati kurabilsin:)Ülkemizde birine birşey teklif ettiğimizde cevap 'hayır'ise bu 'evet'demektir.Israr ettiğimiz halde hala 'hayır'diyorsa gerçekten 'hayır'dır.O yüzdendir ki bizde hep ısrar edilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki bizden biriydiler emin olabilirsin canım:)
      İnsanlara laf anlatmak çok zor canım ,anlatılanı değil anlamak istediklerini anlıyorlar.
      sevgilerimle.

      Sil
  5. AY BEN SANA NE DİYEYİM GÜZEL KUĞUM
    ŞU AN GÖZ YAŞLARIMA ENGEL OLAMIYORUM

    MÜTHİŞ BİR SON OLMUŞ NASIL GÜZEL BİTMİŞ DAHA DÜN GİBİ BENDEN DERTLİLER DE VAR DİYİP SENİN HİKAYENİ GERÇEK SANIP OKUMAYA BAŞLADIĞIM GÜN

    SANKİ BİR YANIM EKSİK KALACAK HER SABAH İLK BAKTIĞIM YENİ YAYIN OLMUŞMU OLMAMIŞMI BEKLENTİLERİM ŞİMDİ SONMU BULACAK YANİ
    NEYSE SEN ÜZMEZSİN BİZİ YENİ BİR HİKAYEYE BAŞLARSIN BOŞLUĞUMUZU DOLDURMAK İÇİN.

    KALEMİNE SAĞLIK
    MÜKEMMEL BİR SONLA MÜKEMMEL YAZINI BİTİRMİŞSİN
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmene gerek senden dertlileri de var
      onlar gerçekti zaten:))
      içimizden birlerinin hikayeleri...
      benim hikayeleri yazım şeklimde bu malesef günlük hikayeleri yazıyorum,,ilk hikayem bir erkek ti sonra genç bir kız şimdi genç bir anne, bakalım belki yeni hikayeye kahramanı sen belirlesene aa olmazmı:))
      hayır beklentilerin son bulmayacak kısa bir süre sonra yeni hikayeler yazarım

      Sil
    2. TAMAM BEN YENİ HİKAYEN İÇİN AKLIMA BİR ŞEYLER GELİRSE MAİL YOLUYLA SANA TÜYO VERİRİM GÜLÜM

      Sil
  6. Minel ne zaman büyüdü,ne zaman ebe oldu,zaman ne çabuk geçmiş.Çektiği çileler yüzünden kadıncağız erkenden ölmüş. Biraz kızıyla mutlu günler yaşasaydı,bunu gerçekten isterdim.İnşallah Minel annesinin tadamadığı mutlu bir hayat yaşar.Minel yaşadığı hayattan bir çok ders aldı.Ayakları yere sağlam basacaktır.Annesi ona çok şey katmış,en önemlisi vicdanı temiz bir insan oluşu.Son paragrafa katılıyorum.Herkesin sırları vardır.Kimileri paylaşır rahatlar.Kimileri paylaşamaz.Yazmaya devam,etkileyici bir hikayeydi.Ben beğendim.Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok acımasız davranmışım galiba hiç gün yüzü göstermedim kadına:)) eminim o kadar da güzel ve mutlu günler yaşamıştır kızıyla.
      sevgilerimle arkadaşım.

      Sil
  7. Muhteşemdi muhteşem bitti.. Sırada ne var çok merak ediyorum..
    Başarılarının devamını dilerim..
    Takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, henüz kararsızım , kısmet bakalım, kocaman sevgilerimle.

      Sil
  8. yaa deli kız sen ne yaptın...
    gözlerim dolu dolu yazıyorum..
    mahvettin koydun kuğum yaa..
    off.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Asıl sen ne yaptın koca gece oturup beni okumuşsun:) çok sevindim, hiç beklemiyordun değil mi bu sonu:))

      Sil
  9. "herkesin hayatında kendine bile itiraf etmekten çekindiği acıları, sırları vardır."Bana göre tüm hikayenin özü bu cümlede gizli..Siyahkuğum, fırsat buldukça kaçırmamaya özen gösterdim, ancak okuyamadığım bölümler olmuştur mutlaka..Ama şunu itiraf etmeliyim ki; gayet başarılısın..gözardı İşlediğin konu toplumumuzda gözardı edilmemesi gereken bir konuydu..Her hayat kendi içinde bir hikaye ve bir de kahraman barındırır..Emeğine yüreğine sağlık canım.. öpüyorum sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım arkadaşım, her şeyden öte bende bu konun altını çizmek istedim kadınlara şiddet gösterenler kadar destekmiş gibi görünüp köstek olanlarda suçlu,
      Toplumda dul kadına kötü yola düşmüş kadın muamelesi yapılması yalnış. çok sağol canım,kocaman sevgilerimle.

      Sil
  10. Çok güzel ve çok özel bitirmişsin bu güzel hikayeyi.. Ne kadar hüzünlü olsada hayat devam ediyor. Gidenler gidiyor, kalanlar gidenleri çok özlüyor. Bazen feda etmek hayatını evladın uğruna anne olmanın en büyük erdemidir asaletidir kutsallığıdır. Fedekar bir anne idi Melek ve Minel iyi bir evlat. Hikayenin en güzel yanı şaşmadan doğru yolda giden hayatlar oldu. Çamura batmadan, doğru mesajlar veren böyle güzel nice ökküler bekliyoruz senden Siyah Kuğum zarif kuğum saçları deniz yıldızlı kuğum.Tebrikler. Kalemine yüreğine sağlık..
    SS çokkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yağmur yüreklim, aslında hayatta o kadra çok Melek ve Minel varki, hiç bir şey televizyondaki diziler gibi değil her yalnız kalan kadın kötü yola düşmüyor, canım kedi köpeklerde doğuruyorbazı annelerin evlatlarına yaptığı vahşeti onlar bile yapmıyor evlatlarına,her anne anne değildirbunuda gözardı etmemek lazım,seni kocamannnnnn öpüyorum.

      Sil
  11. Canim burada gecenin 10,30 u, hayatin icinden olan guzel hikayeni su gibi okudum, sonuna geldigimde gozlerimde benimde yas vardi ..oylesine sicak ve guzel anlatmissinki herseyi..hayatin icinden olanlari..kalemine saglik diyorum..sana birsey soracagim cevap vermek zorunda degilsin tabiki calistogini biliyorum, caba sende ebe misin yada hemsire???? Sordugum icin yanlis anlama lutfen, kucakliyorum sevgiyle guzel kugum, yeni hikayelerin gec kalmasin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Kızmam bitanem neden kızayım,Ben Minelmiyim diye merak ettin değilmi yok ben meleğim:)))
      kocaman öptüm...

      Sil
  12. Çok güzel bir hikayeydi bitmesine üzüldüm,keşke Melek kızıyla biraz vakit geçirebilseydi.Yeni hikayelerini merakla bekleyeceğim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çoğu hikayemde Anneleri vakitsiz öldürdüğümü farkettim, içimdeki bu katile bende kızdım :/
      Güzel sözlerin için teşekkürler sevgiler canım.

      Sil
  13. kalemine, emeğine sağlık arkadaşım umarım bir gün kitap olur ve seninde hayallerin gerçekleşir....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol arkadaşım hepimizin hayalleri gerçek olsun, sevgilerimle.

      Sil
  14. Mutlu son diyebilirim. En azından düşündüğüm o dramlar olmadı.
    Minel annesinin kızı.
    Çemberimde gül oya geldi aklıma. Eğer anne yaşasaydı ona daha çok benzerdi.
    Kalemine sağlık.
    İnşaallah dileğin gerçek olur, en kısa sürede bu öyküyü raflarda görürüz. Kitap raflarında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım beğenmene sevindim ben de en güzel son bu olur diye düşündüm,umarim bir gün raflarda göreceksiniz:)
      sevgilerimle.

      Sil
  15. ayyy çok güzel olmuş meleğin ölmesi kötü olmuş ama ben daha kötü birşeyler bekliyordum yane kısmen iyi bir son olmuş :) hemen başka hikayeleri bekliyorum sabırsızlıkla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kötünün iyisi diyebiliriz:)
      tamam yeni hikaye yolda:)
      sevgiler.

      Sil
  16. Kuğum ne çabuk bitti:(
    Gözlerim doldu okurken.. Emeğine sağlık.. Kocaman öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol bezelyemin ,içisi kısa olsun hatırda kalsın dedim:))
      kocaman sevgilerimle
      kocaman öptüm.

      Sil
  17. Ben biteceğine ihtimal vermemiştim son olduğunu görünce şaşırdım.
    Sonlarına doğru ağlayarak okudum ablacım :(
    Melek ölmeseydi kızıyla yaşayabilseydi minel yanlız kalmasaydı dedim kendi kendime ama bu kadar acı bi hikaye için olabilcek en güzel sondu.Çok güzel, gerçekçi ve etkileyiciydi.
    Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ,Her şeyin bir sonu vardır muhakkak,
      seninde okuyan yüreğine sağlık kocaman öptüm.

      Sil
  18. Canımm insanın gözleri doluyor , çabuk bitirdin ama güzel bitirdin :) İlhamın hiç eksik olmasın gülüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı damakta kalsın istedim:))
      Amin canım
      kocaman sevgilerimle.

      Sil
  19. Bence sen Melek'tende güçlüsün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şey geldi dilime de Sana cevap bulamadım iyimi:)))

      Sil
  20. "Bir gün kitap olacak"
    Ve biz imza gününe gelecek bu güzel kitapları yazan güzel kadın bizim arkadaşımız diyeceğiz. İmzaladığı kitapların ilk okuyucularıydık...

    YanıtlaSil
  21. Ah teşekkür ederim canım, canımsınız siz yeterki o günler gelsin:))

    YanıtlaSil
  22. ...ayy inanamıyorumm bitti mi yani şimdi resmen "son" yazısını görünce başımdan aşağı kaynar sular döküldü bir anda boşlukta kalmış gibi hissettim. canım yaa o kadar beklenmedik şekilde bağladın ki olayı sonuca şaştım kaldım şu an bu şaşkınlığım satırlarıma yansımış olabilir hatalı bir şey dediysem affola.. bu bitti ama senin kaleminden dökülecek daha bir sürü yazı olacak. her daim takipteyim sevgilerimle çok teşekkürler melek ve mineli bizimle tanıştırdığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Canım benim aslında diğer hikayeden çok uzun bir hikeyeydi,bölüm olarak tesadüfen 32 olmuş ama içerik olarak uzundu
      şaşkınlığın hikayeyi çok benimsediğin için olabilir,tabi ki yeni yazı ve hikayelerim olacak kucak dolusu sevgilerimle.

      Sil
  23. ayyy meğer hikayeymiş bende gerçek sandım nası üzüldüm şimdi acaip rahatladım yahu :)

    Ama çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      evet hiakeye ama her hikaye birinin gerçeği değilmidir zaten!
      sevgilerimle:)

      Sil
  24. Canım benim emeğine sağlık kitap okuyamıyorum diye üzülüyordum ama artık okumak için kitap aramıyacağım.
    Öpüyorum kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım,tabi ki her zaman beklerim:))
      sevgilerimle.

      Sil
  25. Canım çok güzeldi her bölümünü keyifle okudum kalemine sağlık bide ters köşeye yatırdın beni ben hep annenin dilinden bitecek diye beklerken minelin dilinden bitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece sen değil bir çok kişi o ters köşeye yattı galiba:))

      benim için en güzel hikayelerimden ve en güzel sonlardan biriydi.
      sevgilerimle.

      Sil
  26. Merhabalar,

    Melekler bu kadının yüreğinden öpsünler. Sabretmenin, azimli ve kararlı olmanın insana neler kazandırdığı ortada. Düşenin dostu olmazmış! "Bir tekmede sen vur!" derler.

    Kalemin ve yüreğin güçlü ve daim olsun. Selam, sevgi ve saygılarımla en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz hocam,

      Beğenmenize sevindim,güzel sözleriniz için teşekkürlerimi sunarım
      selam ve dualarımla.
      Yaradana emanet olun.

      Sil
  27. Çok güzel bir sondu. Herşeyi tadında bırakmak iyidir. Ama keşke erkan'ın aklı başına gelse pişman olsa da öyle bitseydi diye de geçirdim içimden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son pişmanlık fayda vermez:))
      teşekkürler minnak pirem:))

      Sil
  28. Güzel bir öykü kitabının yolda olduğunun müjdecisi bu yazdıklarınız, su gibi akıcı giden bir kalem... bilinmeyen değerlerin kitabı basılmalı bence. Dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim
      bakalım kısmet inşALLAH
      hiç tanıtım yapmadığım ,parça parça yayınladığım halde 500 kişi her gün bukmadan usanmadan okuyorsa demekki güzelmiş diyorum kendi kendime:)
      Dostlukla...

      Sil
  29. canım benim çok güzel bir son olmuş...
    yüreğine sağlık...
    şimdiden kitabın hayırlı olsun...
    sevindim :))

    YanıtlaSil
  30. cok cok güzeldi canım ellerine emeğine kalemine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, beğenmene sevindim.

      Sil
  31. çok güzel bir son olmuş
    yüreğine sağlık bir sonraki hikayeyi ve kitabını sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni hikaye yakında canım sizinde okuyan gözlerinize beğenen yüreğinize sağlık.

      Sil
  32. Yüreğine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  33. Hikaye daha uzardı aslında ama yazarımızın takdiri.Zevkle okudum her bölümü canım.Son, gayet güzel Melek ölümü ile beni üzdü ama hayat. Her şey güzel olsa hikaye bu kadar etkileyici olmazdı. Minel'in sonu güzel,annesini anlaması falan çok duygu yüklü.Yeni hikayelerini bekliyorum.Selam ve sevgilerimle..Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aslında uzardı fakat o zaman biraz çıkar için uzatmış olacaktım,yalan atamam okuyucu kitlemi üçe katladığım bir hikayeydi fakat her şeyin bir sonu vardır aşkı memnu gibi uzasın istemedim:)
      sevgilerimle canım.

      Sil
  34. Ahh Kuğu'm, erken bitirdiğine o kadar üzüldüm ki, son bölümü uzun süre direndim okumamak için. Çok duygulandım, Melek'in ölümüne de çok üzüldüm.
    Kalemine, emeğine, yüreğine sağlık. İlham perilerin bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin ettim zaten:)
      seninde okuyan yüreğine sağlık canım.

      Sil
  35. okumayı bitirmeden hikayene yorum yazmamıştım.ve çok etkilendim.kalemine yüreğine sağlık.uslubun sade ve incelikli.neden kitap çıkar mıyorsun kuğum?yada varda öyle birşey benim bilgim mi yok?tebrik ediyorum seni gönülden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, beğenmene sevindim,
      Kitap çıkarmayı istiyorum ,fakat üstüne hiç düşmedim, sponsorlarda benim peşimde gezmediğinden :))
      böyle beklemedeyim:))
      teşekkür ederim öptüm canım.

      Sil
  36. Yüreğine, kalemine sağlık sevgili kuğu. Blogunun ismini aldığı film ile çok örtüştüğünü düşünüyorum. Gölgede Açan Çiçekler serini ilgiyle okudum. Bu denli beğeni almasını, hayatımızın içinde yer alan tiplere yakınlığımıza bağlıyorum. Hepimiz biraz Melek, biraz Minel'iz aslında. Mutlaka Erkan figürüne de çok uzak değiliz hiçbirimiz. Birlikte yaşayanımız da var, yakınında olanımız da...
    Anne olmak ise dünyadaki zorların en zoru ve o oranda da güzelliklerin en güzeli.
    Tebrik ediyorum seni içtenlikle, kalemin çok kuvvetli dost:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gerçekten her okuduğumda içimin aktığı bir hikaye.
      Evet benim için siyah kuğu çok özel.
      sağol canım.

      Sil
  37. Acı oldu bu son:( Net ve güzel bir sondu.Uzatıp saçma sapan yollara sapmadan güzel bir şekilde sonlandırmışsın öyküyü.Kalemine sağlık.Bu sefer kapak yapmayı unutmamışsın.Tabi bana da bunu paylaşmak kalıyor.Nihayetinde bu bir kitap ve bende bu cumhuriyetin bir üyesiyim değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim:)Uzun zamandır bekliyordum yorumunu:)
      Sağolsun yağlıboyam yaptı kapağı ben yazmayı seviyorum da kapak beni aşar:)
      güzel düşüncelerin için çok teşekkürler.

      Sil
  38. Merhaba kuğum,
    Günlerdir aklımdasın.Hikaye bitmiştir,acaba hasıl bitmiştir diye,Sağlık sorunlarımız biter bitmez bir merakla kalan bölümleri okumaya geldim.
    Her bölümü Okudukça,Meleğin zorlu yaşamının devam etmesine üzülürken ölüm haberiyle şok oldum.Bunu beklemiyordum!Ne diyim yaşamın götürüleri! Ama minelin sonu çok güzel olmuş.Keşke annesi görebilseydi.Ama Meleğin hikayesi doğru yoldan şaşmadan, hayata taviz vermeden evladını yetiştirmesiyle verilen msj.süperdi.Annelik sanırım en kutsal bir meslek.Erkan gibi babalar da anca baba müsvettesi!!!
    Kalemine yüreğine sağlık canım.
    Vee alttaki o yazı çok güzel bir haber.Kitap çıkacak ve biz okurlarında imza gününe gelicez inşallah:)
    Başarılarının devamı dileklerimle sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  39. Erkan elime düşse onu bile bakarım.// Şimdi ne zaman ben yemem tokum diyen birini görsem zorla yediririm ve ben gazoz sevmem ,çikolata sevmem diyen çocuklara broşürler veriyorum tabi içlerinde harçlıkla // kalemine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .