Ana içeriğe atla

Şey...



Ne zengin bir  kelimedir ''şey'' bir çok olayı, isteği hatta duyguları bile onunla anlatırız. o kadar zengin bir kelime olmasına rağmen  o kelimeyi, kullananın dışında kimse o şeyin ne olduğunu tam olarak bilmez.
Hele birde  ''şey'' kelimesinin yanına ''orada'' kelimesi gelirse tamamdır tam bir cümle olurlar, bütünleşirler. Artık bul bulabilirsen oradaki şeyi!...

-kızım oradaki şeyi getirirmisin?
-Anne nerede ve o ne?
-Orada kızım, orada dediği şey;  diğer odada kapının arkasındaki süpürgedir, annne yorgundur ve yardım bekliyordur ve kızın  akıl etmesini bekliyordur bu bir tür  çaresizlik, yorgunluktan kaynaklı gerginlik şeysidir

Birde olaylardan kurtulma şeysi vardır ki o başlı başına  bir komedidir.
-Kızım neredeydin?
 - Okul için şey lazımdı onu almaya gittim
-kiminle gittin?
-şeyle yaaa, a anne oradan  tabağı uzatsana,klasik laf değiştirme ortamın birazdan gerilecek olan havasını yumuşatma şeysi...

-Aşkım  ,akşam eve gelirken bir şeyler alırmısın?
-ne alayım hayatım?
- yemek yapmadımda  al bir şeyler
  aslında kendide bilmez  o anı kurtarma şeysidir...

 Bu şeyi  hep karşı tarafın çözmesini beklenir ,hıı birde anlamazsanız o zaman vay halinize birde saf  hatta cahil muamelesi bile görebilirsiniz.

 Bazende yanlış anlama,ve anlaşılmalara sebep olur...
, hoşlandığınız bir kıza 
-Çok şeysin!
- neyim söyle bakalım
- ya güzelsin demek istemiştim
- tabii tabii! Yanlış anlaşılma şeysi...

- Aşkımm dizi başlayana kadar
- eee
- Birikte Şey yapalımmı aşkım?
-hayırr şimdi olmazzz
-aşkım çok canım istedi hadi yaa
- Hayırrr
- of aşkım bir mısır patlatacağız  amma kapris yapıyorsun ...:) 
buda  dumur olma şeysi:))

 Yani  doğru iletişim için ne yapıyoruz  çocuklarımıza ,anneye babaya fazla şeyli muhabbet yapmıyoruz, olayları ve eylemleri anlatırken ,bir şeyler rica ederken   uygun  kelimeleri söylemeliyiz.
 Özellikle  küçük çocuklara eğitim verirken  bu konuda çok hassas davranmalıyız.
haydi bakalım şimdi  bu yazıyı okuyan herkesin düşüncelerini merak ediyorum hepiniz ,hemen şey yapın:)) 
yorum yorumm ... 


Yorumlar

  1. Başlığı görünce kocaman gülümsedim :)
    Gün içerisinde çok karşılaştığım bir kelime bazen ben de kullanıyorum.Eşim kullandığında ne istediğini anlasam da doğru kelimeyi bulana kadar bekliyorum.
    :))
    çok haklısınız bu çok dikkat isteyen ve üzerinde durulması gereken bir konu.
    yayım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Taktiğin güzelmiş ben doğru kelimeyi söylemelerini bekleyemiyorum, hemen tahmine başlıyorum:))
      Ben teşekkür ederim iyi okumalar.

      Sil
  2. şeyyy bi şeyler diyesim var. Senin şeylerin kadar olamasa da bende de bi şeyler var.Yazdıkların ne kadar da doğru şeyler :)) tamam tamam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sen daha şeysin:)))(tatlısın...)
      sevgiler.

      Sil
  3. :) Komik ama gerçek.
    Bu şey aslında anlaşıldığında güzel oluyor, anlaşılmadığında olmuyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bazen iyi oluyor işin içinden çıkamayınca hemen şey kelimesiyle bağla kurtul:)) şey ya şey falan:))

      Sil
  4. hihihih gerçekten yazınızı okuyunca bende bir güldüm. Sanırım bende çoğu zaman yapıyorum , eşime özellikle şu şeyi uzatsana ? adam anlamadıda sen beni hiç anlamıyorsun oluyor :) Bir komşumuz vardı o geldi aklıma , kadın durmadan şey yaptımı şey yaparız tamammı derdi muhabbet arasında ama o gün bugündür kimse ne yaptımı ne yapacağımızı hiç çözememiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizden bir şeyler bulmanız çok güzel, bir gerçek varki şey kelimesi vazgeçilmezlerimizden diyebiliriz)::))

      Sil
  5. sey kugum sey iste burda bir yürek varya onda sey sakli sey iste
    ve sen biliyorsun bu seyi

    bak yürekler bir olunca bu seyi nasil anladin ;)
    diller sussun yürekler konusun o konusunca hic sey kelimesini kullanmaz
    muhabbetle asil kadinim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende çok şeysin(cansın)
      seni seviyorum ablam sen daha asilsin
      canım ağabeyimide seviyorum rapunzelimide
      iyiki varsınız. öpüyorum.

      Sil
  6. Okulda küçükken okul daha yeni açılmışsa ve daha çocuklar daha birbirinin adlarını öğrenememişsr özellikle kızlar şeyyyy diye çok kullanıyor. Bende yaptım zamanında :)
    Bi de arkadaşının yaptığı veya söylediğini beğenmeyen küçük kız tepkisidir " ama şeyyyy !!" :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Bende küçükken en çok yaramazlık yaptığımda kullanırdım annee ben şey yaptım! ne yaptın yineee! :)))))

      Sil
  7. Günlük hayatta boşluk doldurmak için kullandığımız kelimelerden... Hukukta "şey" mal demek. Sadece biz has bir durum değil yabancılarda kullanıyor.
    Sevgiler canım, güzeldi seni tekrar görmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni görmekte çok güzel canım, yabancılarda hoşmuş:)))
      sevgiler canım.

      Sil
  8. Bu "şey.." şeye benziyor..:) Lastik gibi yani, ne yana çeksen o yana gidiyor..

    Bir de insan asıl söylemek istediğini söyleyemez yutkunur ya, ya da duygu yoğunluğu içinde nutku tutulur ya.. işte o zaman devreye giren bu "şey" en anlamlı kelimedir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar anlamlıda olsa ''şey'' işte:))
      evet genelde söyleyemediğim olaylar için şey derim hemde çok fazla :))))

      Sil
  9. Canım,
    ne güzel bir konuyu ele almışsın. Hemen hemen hepimizin başına gelen ya da baş vurduğu bir yöntem. Ne kadar doğru olmadığını düşün sekte. Galiba en çok da yanlış anlaşılmaya açık olan zamanlar da kullanıyoruz.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      evet aynen öyle doğru olmadığını bile bile bende çok :))
      sevgiler.

      Sil
  10. şey şey işte yaa...
    sevdim bu şeyi...
    bende şey işte anlarsın ya bloğuma beklerim :)

    YanıtlaSil
  11. Çok doğru söylemişsin kuğucum kelime haznemizi genişleterek konuşmalı:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Bazen uzun cümleler kurmak zor geliyor sanırım:))) sevgiler.

      Sil
  12. :)) öğrencilerimde çok kullanıyor." öğretmenim bana şey yapıyor!
    ııı öğretmenim onun adı şeydi ..
    örtmenim bişey yapmıyorum ben :)" gibi...gülüyorum ama çok kızıyorum aslında.en çok yetişkinler kullandığında.şey...ben gitmeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şey bazen bir kaçışmıdır acaba diye düşündüğüm olur):))
      Yine gel:)))

      Sil
  13. Kesinlikle Kuğum bende Şeyi her Şeyin yerine kullanıyorum, şu an olduğu gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun vazgeçemiyoruz , aynı şeyi:)))bende yapıyorum:))

      Sil
  14. Gerçekten çok doğru bir tespit hem hayatın içinde hem bir o kadar dışında şeyli kelimeler
    Eskilerde de bu kadar kullanılırmıydı bu kelimeler Teknoloji çağında mı bu kadar iletişim ve konuşma özürlü olduk Daha doğrusu düzgün kunuşamaz olduk
    Ellerine yüregine sağlık yazın için
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ninenm anlatırken geçen gün diye başlardı eski anılarına bende hep yeni bir olay sanardım oysa geçen gün dediği 50 sene öncesiymiş nede olsa geçmiş işte:))
      Bende güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
      sevgiler.

      Sil
  15. Siyah kuğummmmm Şey işte bak orada...Nerdemi? Şey işte kalbimin orda.. Orta yerinde..:))
    Şeylerimle..
    Sen biliyorsun işte:)))

    YanıtlaSil
  16. Siyah kuğumm ne güzel bir "şey" konu olmuş gerçekten farkında bile değildim sen yazana kadar "şey"kelimesinin anlam dolu ve zengin olduğuna ve de nasıl da kurtarıcı bir kelime olduğunu.Canımmm bu arada nasılsın,işlerini kolayladın mı tatlım?Sevgilerimi bıraktımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım şükür sağlığım iyi ama çok yoğun çalışıyorum günde 12 saat bu her gün devam edince birde bayansanız tamamdır kendine zaman kalmıyor:)) Günlük ağlaşmamıda yaptım:)) yine gel canım. Sevgilerimle öpüyorum.

      Sil
  17. Merhabalar.

    "Şey"i çok az, ya da çok kullanmak o insanın kelime haznesine bağlıdır. Ne kadar çok kelime biliyorsunuz şey'i o kadar az kullanıyorsunuz. Ne kadar az kelime biliyorsunuz, şey'i o kadar çok kullanıyorsunuz. Bir de söylemeye cesaret edemediğiniz kelimelerin gizlendiği yerdir. Bir de hatırlayamadığınız anda bir joker gibi kullanırsınız. Sizin anlayacağınız, bu şey'in kapsama alanı çok geniştir.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hocam
      işte aynen sizin kaleme döktüğünüz gibi hocam ,birde bazen söylemeye dilimiz varmayan kelimelerin yerine kullanırız değil mi?
      ,saygı ve dularımla hocam.

      Sil
  18. Zeki insanlari severim..hic olmayacak sey den bir -sey-ler cikaran:))) canim kugum sarildim sevgiyle...

    YanıtlaSil
  19. sey;;; nasil anlatsam bilmem ki...! çok esprili bir sey olmus bu yazin kugum :))
    bu sey ayni "yani" gibi yani...,yani nasil anlatsam yani iste oyle yani :)) optum seni!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım bek yani'yi atlamışım ben onu fazla kullanmıyorum ama bir kelime varki benden hiç bekelemezsin, çok kullanırım hatta espiri konusudur:)))

      Sil
    2. Bende seni kocamannnnnnnnn öpüyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .