Ana içeriğe atla

Ben küçükken...



Küçük bir çocukken öğrendim,ne kadar hırslı,azimli ve aynı 
zamanda ne kadar sabırlı olduğunu,ilkokul dönemimde her 10 Kasım sabahı bahçeden özenle topladığım kasım patlarını okula götürürdüm, annem  çiçekleri toplamama yardım ederdi ,''inatçı bu patlar kopmak bilmiyor,bu gün bir başka açmışlar sanki,dişlerini fırçaladınmı,çorap var mı ayağında senin!'' diye söylene söylene  bıçakla keserdi. Annemde haklı Ata'nın karşısına öyle  berduş gibi gidilmez çeki düzen vermek gerek.
Çiçekleri olan bütün arkadaşlarım getirir Büstü çiçekle süslerdik ,Büste bambaşka bir hayranlığım vardı Atatürk'ü görememiştim hiç ancak illa büst'ünü öpmek istiyordum. Erkenden gittim tören yerine benim gibi bir kaç çocuk daha vardı büst'ün hemen yanında çeşme ve yalağı vardı.Yalağın üstüne basıp uzanmaya çalıştım amaç Atatürk büst'ünü öpmek  arkamdan bir arkadaşım gelip  güya yardım edecek beni çekeleyince bende cumburlop suya...
Yıllar sonra Zübeyde hanım annemizin büstünü gördüm sağa baktım sola baktım kimse yok şıp diye öptüm burnundan ve yanaklarından böyle bir evlat büyüttüğü için...

Yorumlar

  1. Canım,
    bence de ne mutlu o anneye böyle bir evlat yetiştirdiği için ve ne mutlu bize ki yüzyıl da bir yetişen bu güzel insanın bizim ülkemize nasip olduğu için. O azimli küçük kuğuyu sımsıkı sarılarak öpüyorum, büstü öpmek için gösterdiği çabadan dolayı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, sabahın bu saatinde bu güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim.
      Çok acı bir gün dualarla anıyoruz.
      sevgilerimle canım.

      Sil
  2. Paylaşım için teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'e olan sevgimiz hiç bitmeyecek. Türk milleti olarak, O'nu ölümünün 75. yılında bugün bir kez daha sevgi, saygı, özlem ve rahmetle anıyoruz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hocam, aynı duyguları paylaşıyoruz, selam ve dualarımla.

      Sil
  4. Çok istedim küçükken kasım patı götürmeyi:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun , büyüdün daha iyi şimdi gidelim mi bir gün birlikte?

      Sil
  5. Ne kadar güzel bir anı bu böyle Kuğum, hem duygulanıp hemde tebessüm ederek okudum :)

    YanıtlaSil
  6. Sık sık anlatırız böyle anıları aklıma geldi , buradaki arkadaşlarıma da anlatmalıyım dedim:)

    YanıtlaSil
  7. şimdi o büstleri söküyorlar yerlerinden.değil gidip yanağına öpücük kondurmak burnunu kulağını çekiştiriyorlar :(( be zaten 10 kasımdan beri acaip kırgınım .3000 nufuslu okulada törene bir kaç kişi gelip çoğuda gereksiz muhabbete dalınca tellerim koptu.artık bize hakaret eden türkülere ağlayan millet olacağız biz!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .