6 Eylül 2016 Salı

Bizim Bahçe





Bu gün yorucu bir gündü geceden kızlarına  kışlık yufka açmak için anlaşmıştık ev sahibimle.  
Sabah dokuzda  bahçeden gelen bir erkek sesine uyandım, camdan baktım bir adam ve alt katımızdaki sapık amcanın hanımı.
 Hemen koşa koşa aşağı indim   teyze bir polis getirmiş ev sahibimle konuşuyorlar  kimliğini gösterdi infaz memuruymuş, biz amcayı borcu var diye aldık içere zaten raporları var çok hasta diye  parayı ödeyince çıkaracağız, zaten bilseydim zordalar gelip tutuklamazdık dedi.
 Şaşırdım o senin lüksün değilki, dedim ne demek tutuklamazdım!  
Aldım bir daha baktım kimliğine, haberleri gösterdim  haberim yok benim  yapmaz amcam diyor  akrabanız mı  dedim hayır diyor  nereden biliyorsunuz yapmayacağını peki bu suçu işlememişmi şimdi diyorum . Bana bilmem bakmam lazım siz teyzeyi hor görüyormuşsunuz dün evden çıkın demişsiniz ondan  bana gelip rica etti dedi diyor.
  Biz bir şey demedik, dün biz bahçede otururken geldi. 
Ev sahibim eşin hapisten çıkana kadar otur çıktıktan sonra evden taşının dedi, oda başladı anlatmaya  benim kızımı on yaşından bu yana koynunda uyuttu bir zararı olmadı dedi, öyle deyince ben   teyze siz altı yıllık evlisiniz   kızın  otuz yaşında nasıl oluyor dedim  kendi eşinin ölmesini bekledik  bende evliydim o da evliydi eşim döverdi beni o alıp baktı ama karısı istemedi betonda uyudum,  karısı ölene kadar başka ev tutuk  bizi baktı karısı kanser oldu ,öldü ben çok muhtaçtım'' Şimdi siz olsanız ne yaparsınız sen kendi hemcinsine neler yapmışsın özrün kabahatinden büyük birde polisi almış gelmiş başımıza tabii polis mi oda şüpheli , Polise param yok dediği için ,polis ben vereceğim kirayı dedi ,oysa daha dün bize bir kese para gösterdi  bize neyse sanki .  
 Onlar çekip gitti bizde birşeyler atıştırıp  hamurlarla uğraşmaya başladık,  ben yufkaları  biraz büyüttüm onlara verdim üç kişide açtı, yufkaları açıp  biraz sendirip  buzdolabında saklıyormuşlar, banada yapacağız  ama benim dolabım donduruculu değil, bana kuruturuz.
 Kadınlar toplanınca  helede yaşları  varsa değmeyin sohbete .  Bu gün anladım ki herkesin  acıları, sırları var kimse dört dörtlük değil bu hayatta ancak layıkıyla yaşamak istiyor herkes bu hayatı.
 Biz  o kadar uğraştık  iş bitince yemek yemeye bile halimiz kalmamış , aperatif bir şeyler atıştırdık. Bu gün hem spor hem diyet yapmış oldum en sağlıksızından...
 İki kızınada telefon etti gelip yufkaları alın diye ikiside bahaneler uydurup gelmedi işleri varmış.Yufkaları koymaya dolapta yok!   
 Ne demişler  baba oğluna bağ vermiş  oğul babasına bir salkım üzüm vermemiş...
Bazı evlatlar  bağı almaya bile  zahmet etmiyor!




52 yorum:

  1. amcayla teyze de tam yılan hikayesi olmuş. ne dedikleri belli değil, bende yufkayı çok severim ama bizimkiler yapmayı bilmezler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bak aklıma gelseydi yılan hikayesi yazardım başlığa:)))
      Bizim komşular hamarat:))

      Sil
  2. Hey yarabbim gerçekten kadının kadına ettiğini kimse yapmıyor. Amca demeye dilim varmıyor baya belalı ben diyorum ki bu kadının kızına da istismarda yahut taciz de bulunmuştur. Engelli kıza bile vicdanı sessiz kalan ona mı dokunmayacak. Kadının da ondan aşağı kalırı var mı ki. Dikkatli ol kuğu. Sana da bir zararları dokunmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha nelerini göreceğiz acaba, kadın her ağzını açtığında biz şoklar geçiriyoruz.
      İnşallah , bende korkmaya başladım biraz, bana bayağı gıcık olmuş durumdalar şu an.

      Sil
  3. Malesef böyle evlat çok sık karşımıza çıkıyor bu ara !! Çok severim yufka açmasını yorucu olsada keyifli bir iş bana göre , hele bide yufka açarken yapılan sohbetler yok mu keyfine doyum olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli gülüyoruz gülüyoruz kimse neye güldüğünü bilmiyor:))
      Yakın olsaydık senide kadroya dahil ederdik hemen bir kişi bir kişidir:)

      Sil
  4. Kadının kadına ettiğini kimse etmiyor yahu,töbe töbe.Teyze tam pislikmiş,Allah kurtarsın sizi.Kuru yufkadan ne güzel börek olur çıtır çıtır.Anacığımla ben de çok açardık eskiden.Şimdi açsak kurutacak ateşi yakmaya yer yok.Gelip almadılarsa siz yiyinçsaklamaya yer yoktu yedik deyinçAllah Allah ya 😳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeyi ve muhiti çok seviyorum, apartmanda yaşamanında zorlukları vardır yoksa hemen taşınacağım.
      Bizde ateşte yapmadık ,yufka ocağı diye bir şey üzerinde küçük tüple sac diyorlar.
      Ev sahibime okudum yorumunu halen gülüyoruz 130 yufka mahalleye börekmi yapalım diyor:)))

      Sil
    2. Hee,bizde de var o tüplü sacdan ama aynısı olmuyor ki yaa,bana bak gece aklıma geldi,hani güya polis getirmiş ya,polis değildir o .Aklınca sizi korkutmaya çalışmış cadı.Hiç bir polis öyle elini kolunu sallaya sallaya,mahalledeki teyzelerin oeşine düşüp ev görmeye gitmez.Zaten mesai başındaki polis emir olmadan karakolu terk edemez.Emir de ancak savcılık yoluyla gelir.Yani o polisin resmi araçla ve en az iki kişi olarak oraya gelmesi gerekirdi,bunun için de teyzenin savcılığa suç duyurusunda bulunmuş olması lazım.Savcılık dosyayı inceler,gerek duyarsa olay yerine kolluk kuvveti yollayıp inceletir.Teyze aklınca sizi korkutup sindirmek istiyor.Sen teyzeye de ki,çıkmazsanız savcılığa baş vuracağız ,hakkınızda can güvenliği,iffettsizlik,kamu düzenini bozma gibi nedenlerle şikayetçi olacağız diye bak nasıl tası tarağı topluyorlar,Hakikaten de bu nedenlerle savcılığa da baş vurabilirsin ayrıca.Bazen sadece savcılığa baş vurmak bile yeterli oluyor böyle şeylerden kurtulmak için.Ayrıca ben olsam inadıma o yufkaları mahalleye dağıtırım börek yapıp hahahahaha,yok ya şaka tabi,kıyamaz ki yavrularına ,gelip almalarını bekler illa ki ana yürği işte 😍

      Sil
    3. Kız bir şey daha geldi aklıma,infaz memuru demek gardiyan demek,yani hapishane gardiyanlarının yeni moda adı bu.Sizin mahalleye bakan karakol amirine sorun böyle bir memurunuz var mı,dün bizim eve şu sebeple yolladınız mı diye?Teyzeye de söyleyin karakola gittiğinizi.O sizi korkutacağına siz onu korkutun,vallahi çok sinirlendim,gelip ben el atacağım konuya,o kadar kızdım.En iyi savunma saldırıdır kuğu,bazı durumlarda hanımefendi havamızı bozmamız gerekebiliyor 😜

      Sil
    4. Aynı şey bizimde aklımıza geldi, bu bir tanıdığı getirdi herhalde belki görevlidir ama inandırıcı gelmedi ben adama senin ailen varmı dedim var dedi çocuğun varmı dedim var dedi peki çocuğunun yanında müstehcen bir amca istermisin dedim hanımınla ilgilensin renk attı zaten , sen çok bastırıyorsun benide ürküttün diyor. onlar burada olmaz artık ev bizim değilmi istemiyor zorlamı kalacaksın der . Artık iş o raddeye geldi kadın yaşlı ama çok uyanık çakal, bütün gün aç geziyor ona bağış gelen yiyecekleri çöpe atıyor sonra şekeri düşüp hastaneye gidiyor orada dileniyor hiç görmedim ben böyle bir şey . İnsanların duygularını sömürüyorlar resmen tanımasam ben bile paramı veririm:))
      Çok bulaşık bir şeymiş. birde anlattıkça midem bulanıyor artık .çocuklarına kızıyor yardım etmiyor diye , o çocuklara neler yaşatmış nasıl etsinlerki onları kim bilir ne zor durumlara soktular.. Yufkalara gelince sen gel bizim bahçede yaparız sana:)))

      Sil
    5. Kendi gelmiş , kadına acımış diye , kendi gelemeye hakkı yok değil mi?

      Sil
    6. Yalnız kendi yazıma üçüncü yorumum:)) Yufkaları taksiyle yolladık:) Kıyamadı tabiii:)))

      Sil
    7. Hayır kuğucuğum,kendi gelemez,hakkı yok,şikayetçi olursanız görevi kötüye kullanmaktan dolayı soruşturma geçirir.Bir daha böyle bir şey olursa görev emri var mı diye sorun,sicil numarasını isteyin ve onun yanında amirini arayaın.Sicilini vermek zorunda ve sizin bunları sormaya hakkınız var anayasal olarak.

      Sil
    8. Tamam canım insan birden boşta bulunuyor işte ,yeni uynanınca uyku semesi böyle oldu:)

      Sil
  5. Amcanın yaptıklarını okuduğumda ürperdim, özellikle farkındalık yaratmaya çalışırken karşılaştığım öyle tablolar vardı ki yazılarınızın bazılarını okuyunca yenileri eklendi. Kaleminize sağlık, bu arada yufka için afiyet şeker olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef bizde toplum olarak acımaya çok meyilliyiz, Kadın kapı kapı gezip eşim kanser çok fakiriz beni dövdü içeri atıldı diyor herkeste para veriyor kimsede demiyor seni dövmüş madem sen niye para topluyorsun:)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. bu arada senin bahçede değişmiş, beyazla bürünmüş, sanırsın ayın gümüşi parlaklığıyla kuşanmış yok olmuş o siyah örtü. siyah kuğu, beyaz kuğu olmuş bir fındık kıran edası sinmiş dört bir yana. belki de benim sayfa açmadı o arka planı, siyah kuğu hala siyah ama içi beyaz olarak duruyor. bahçe dedin de, ne severim bahçeleri, her mevsimin hikayesi işler o toprağa. ufakken annanemin komşu vardı tekirdağ'ında, uzaktan akrabalarımız olurmuş. küçükken annenem vefaat ettiğinden komşusu ben annane olurum demiş, bu nedenle alışmıştım kadına her daim annane derken, eşine de dede demeye başlamıştım. dolayısıyla üç dedem olmuştu. dedemin küçük, ama seneler evvelsi bana büyük gelen bir bahçesi vardı. çocukken tek gördüğüm bahçe oydu. istanbul doğumlu olduğumuzdan köy, yahut başka bir beldeyi andıran topraklık arazide geçmemişti çocukluğum, bundan o küçük bahçe kocaman gelirdi her yaz dedemlere gittiğimizde. erik ağaçları, olmamış çilekler ve domatesle envai çeşit sebzeyle meyveler. o kadar güzel gelirlerdi ki, minik bir ağaç bile dikmiştim o bahçeye. senin de yazında o bahçe aklıma geldi. sonra teyze ile amcanın öyküsünü okuyunca, o toprağa işleyen başka bir hikaye olup çıkmış dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yeri beyaza bürüyorum artık:) Siyah kuğu resmi çizsene bana:)))
      Bu bahçeyi çok seviyorum yoksa taşınacağım, gelen kiracı bir iki ay duruyor ama bize yetiyor oda:)) Benim çocukluğum köyde geçti öyle maceralarım varki bir gün yazarım hele traktör kullanırken:))
      Ne güzel bir annaanneymiş o çocukluğunun anısı çok güzelmiş:))

      Sil
    2. gel anlaşma yapalım, ben çizeyim ama sen de o traktör serüvenini anlat olur mu?
      sevdim ama bu tonu, hoş. tıpkı hatıra defterine yazılan maniler gibi geliyor.

      Sil
    3. Heheh tamam anlatırım ama dalga geçmek yok:))
      :))

      Sil
  7. "Sapık amcanın hanımı" lafına çok güldüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Onlara kelime bulamıyorum artık:)

      Sil
  8. Canım etkileyici bir hikayeymiş gerçekten çok güzel bi ders alınması gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Havvacığım:)
      Umarım ders alırlar:)

      Sil
  9. Sanki yaptığı kabul edilebilir bir şeymiş gibi bir de anlatıyor yahu! Yani böyle de demek istemiyorum ama bu zor günleri haketmiyor da değil. Hele o polis mi bilinmez kişinin tepkileri gerçekten acayip. Kendine dikkat et gerçekten, neler oluyor bu ülke de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyoruz ki polismiydi , kimliğine baktım ama keşke sicil nosunu falan alsaydım.
      Yani şimdi zamanında ailesine ,çevreye zarar vermeseymiş o zaman...
      Sağol canım. sende kendine dikkat et.

      Sil
  10. Film gibi yaşananlar. Her şey bir an önce çözülür umarım.
    Yufkalar için elinize sağlık, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam trajikomiğiz:))
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Bu komşular sizi tedirgin etmeye devam edecek gibi Kuğu'm.Annem rahmetli sac böreği yapardı.O geldi aklıma.Bahçen de güzelmiş.Komşuluğu özledim Kuğu'm.Keşke komşu olsaydık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablam gel hemen olalım :) Alt kattakiye çaya gideriz:)))

      Sil
  12. Ah be canım nasıl bir olayın içindesiniz siz böyle ....
    Dizilere taş çıkaran konular Allah korusun ....
    Bu arada bu ne maharetli işler şahane ...teyzem bize yollasın yafu bırakılır mı el emeği miiiiisssssss
    Allah a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülüyorum ama çokta ürküyorum birde ben çok ön plana çıktım amca beni kesecek:)) nasılsa hasta ve yaşlı hapistede yatmaz:)
      Gel canım gel istediğin yufka olsun, misafir ol gel bana börekler açarım sana:))

      Sil
  13. Sapık amcanın yuva yıkan karısı amanın bi de yasak aşk çıktı ortaya:)))
    Gelen polis bile olsa olaydan haberi yok anlaşılan.
    OO senin teyzeler de ne hikayeler vardır:)
    Sana ayrıca yufkaya gerek yok iki tarafınkinden açma hakkın beş on alıver:)))) ben olsam verirdim vallahi:)) Ellerinize sağlık afiyetle tüketilsin inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim Ev sahibim alem kadın zaten ona sevgili Sevda Şahin'in bloğundan bir kaç resim göstermiştim bayıldı , beni soruyorlar mı diyor:) Benimde hayatımı yaz diyor:)) ama kimse adımı bilmesin diyor:))
      Zaten çok yememki diyetteyim ben:)))
      sağol canım .

      Sil
  14. Her güne bir atraksiyon yani :)
    Ne güzel bahçeniz var, yine bende deli deli bir köy hasreti başladı.. Seneye ya nasip, ya kısmet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bahçeyi kıyamıyorum işte yoksa durmam burada beş dakika :)

      Sil
  15. Guleyimmi, uzuleyimmi bilemedim:)
    Infaz memuru diyorsun. Infaz koruma memuru diye gardiyanlara deniyor ( abim de oyle cunku) ve uniformalari polislerinkine cok benziyor. Teyze kurnaz bence, kesin gardiyan tanidigi birinden rica etti, yoksa keyfe keder mi tutuklama isi? :)))
    Dram icinde komedi traji-komik yani:))
    Yufkalari alan yoksa ben talibim:)) 130 yufka bize bir hafta gitmez. Filler var bizim evde.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde ünüformasız geldi zaten ,cin olmaya kalkıyor:)
      Bir haftamı:)) amanın bir kış yiyecekler onları :))
      Yufkalara talip bayağı çıktı:))

      Sil
  16. O amca ve teyze tam biribirlerini bulmuşlar , ikisi de bir garip . Ben ilk eşine üzüldüm kadın kesin üzüntüden ölmüştür .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadıkça ne hayatlar göreceğiz daha ,o normalmiş gibi anlattıkça bende ilk eşine üzüldüm.

      Sil
    2. Yaşadıkça ne hayatlar göreceğiz daha ,o normalmiş gibi anlattıkça bende ilk eşine üzüldüm.

      Sil
  17. Kuğum sen nerede yaşıyorsun öyle, 26 bölüm dizi çıkar ordan :)

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar.
    Bizler de yıllarca yaptık bu yufka ekmeği. Adına kimi yerlerde kış yufkası, ekmeği vs. diyorlar.
    Şimdi artık yapmıyoruz. Bizler de satın alıyoruz. Tanesi 1.TL. dan satıyorlar. Aslında tüm düzenimiz (ekmek tahtası, tüp, ocak, saç, oklava, ita, vs.) mevcut ama, yufkayı yapmak için imece gerekli. Eğer yufka açmaya, pişirmeye eleman getirirsen onların yevmiyeleri ile yaptığın ekmeğin maliyeti kendini korumaz. Satınal daha iyi.
    Analar işte böyledir. Evlatları için her sıkıntıyı çekerler, her türlü zahmete katlanırlar, pişiriler, taşırırlar ama çocuklar onları almak için gelmeye bile tenezzül etmezler. Tabi bir de götürüp ayaklarına teslim edeceksin. Yaptın bir iyilik tam yapacaksın!..
    Tandır yufkası açma beceriniz varsa, çok iyi. Siz evinizde tek başınıza bile yufka, gözleme yaparsınız.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde imece usulu parayla insan tutsak bizde satın alırız ne gerek var dediğiniz gibi.kendimde açıyorum aslında ama sıkıcı oluyor:) Selam ve dualarımla.

      Sil
  19. Bilmediğimiz ne hayatlar var... Şu ahir ömrümüzde daha neler duycaz bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef hep köt şeyler birazda iyi şeyler duysakta şaşırsak :)

      Sil