Ana içeriğe atla

Öğretmenim.



Atatürk`ün dünyada `başöğretmen` sıfatlı tek lider olduğunu

Bir geometri kitabı yazdığını. Üçgen, açı, dikdörtgen gibi ve 48 tane geometri teriminin (Türkçe) isim babasını bu yazdığı kitapla bizzat Mustafa Kemal olduğunu


Yıl 1938, Ata`nın ölümünde Tahran gazetesinde yayınlanan bir şiir`den alıntı : "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

Norveççe`de `Atatürk gibi olmak` diye bir deyim olduğunu



`Atatürk çiçeği`nin adını, çiçeği bulan Wanderbit Üniversitesi profesörlerinden doktor Kirk Landın`in koyduğunu ve bu çiçeğin tüm dünyada bu isimle üretilip satıldığını öğrendim.

 Öğretmen olmak  herkesin harcı olmasa gerek,  bazı ebevynler gün gelip  öz ve biricik evladına dayanamazken,  Öğretmenlerimiz  bir sürü çocuğa sabırla  bilgi öğretmeye çalışıyor.

 Bütün Öğretmenlerimizin  günü kutlu olsun...



Yorumlar

  1. Canım sağol bu ilginç ve güzel bilgiler için, Atatürk çiçeği Üsküdar'daki evimizin balkonunda saksıda yetiştirmişti rahmetli annem, öyle güzel oldu ki, ağaç gibi kocaman bir şeydi,kırmızı kırmızı çiçekler açardı..sonunda ne oldu kurudu mu? hatırlamıyorum ya da çok büyüdü,uzadı bir şey mi oldu hiç aklımda kalmamış ama o zaman annem balkonda Atatürk çiçeğinin yanında resmi var tam da kırmızı kırmızı çiçek açmıştı..resim tabii o devirde dijital makina olmadığından yükleyemiyorum..80'li yılların başı tahminim..albümde duruyor bir ara internet kafede taratırsam koyarım..Atatürk çiçeği deyince aklıma geldi:)aynı apartmandaki Kayserili ve öğretmen bir komşumuz vermişti bize de..kulağı çınlasın yaşıyorsa, öldüyse Allah rahmet eylesin:((

    Atatürk'ün yaptıkları o kadar çok ki, o kadar önemli ki, o kadar değerli ki, bunu anlamayanlar ya çok cahil ya haindir.

    Sevgilerimle güzel kızım..
    öptük:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem çok güzel şeyler değil mi, hele de ''Atatürk gibi olmak'' deyimini çok beğendim.
      Merak ettim anneannemin resmini ben çevremde bu çiçekten görmedim,Komşuya bende rahmet diliyorum tabi öldüyse:))
      Bazen sohbet ederken olur ya kulakları çınlasın diyeceğimize nur içinde yatsın deriz sağlam insanı öldürdük diye birde hayıflanırız:))

      Sevgilerimle kocamannn öptüm anneyi ve kedi kardeşi.

      Sil
  2. Kugum paylasimin okadar guzelki, sagolasin canim..18 lik citirdan kocaman selam sana:))
    Tum ogretmenlerimizin gunu kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Canım inan ki hayal ettiğimden farklı değilsin aslında biraz daha tombiş hayal ediyordum:) şöyle güldüğünde göbeği ondan önce gülmeye başlayan:)))
      öptüm canım.

      Sil
  3. Teşekkürler bu güzel paylaşım için,
    Bütün öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmek zor zanat,ne mutlu öğretmenlerimize ,iyiki varlar,değilmi?
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. Bu harika bilgiler için teşekkürler kuğum.
    Atatürk'ün bizlere bıraktıkları saymakla bitmez değil mi?

    Baş öğretmenimiz Atatürk ve tüm hakkın rahmetine kavuşan öğretmenlerimize ALLAH rahmet eylesin mekanları cennet olsun.

    Yaşayan öğretmenlerimizin eğitim neferlerimizin,sevgi ve saygıyla Öğretmenler gününü kutlu mutlu olsun dileklerimle
    kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, evet saymakla bitmez, araştırınca çok ilginç bilgiler buluyor insan ,kim bilir daha bilmediğimiz neler var.
      Bütün merhum öğretmenlerimiz nur içinde yatsın.
      Sevgilerimle canım.

      Sil
  5. AAĞOL CANIM BU GÜZEL MESAJLARIN İÇİN. AYRICA GÜNÜMÜ KUTLAMAK İÇİN BANA MESAJ BIRAKMAN ÇOK HOŞ. TEŞEKKÜR EDİYORUM ARKADAŞIM. ÇİÇEĞİ DE ÖĞRENDİĞİM İYİ OLDU, BİLMİYORDUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek olurmu hiç canım ,aslında isimlerinizi büyük harfle yazacaktım bloğumda fakat bir kaç bloger arkadaşımın bloğunun ismini unuttum.
      Şimdi bildiklerimi yazsam onlara ayıp olur beni niye unutmuş der dedim , bende öğretmen olan arkadaşlarımın bloğuna giderek kutlamayı tercih ettim, iyi ki varsın bitanem,sabır ve aşktır bu öğretmenlik sevilmese yapılacak bir iş değil diye düşünüyorum.

      Sil
  6. Evet canım kesinlikle bizler tek çocukla baş edemezsen öğretmenlerimiz kaç çocukla baş etmek zorunda kalıyorlar. Allah onlara sabırlar versin.

    BÜTÜN ÖĞRETMENLERiMİNİZİN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN.

    Sevgilerimle
    Minik minik buseler sana gelsin. Kuğum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük sabır işi canım birde meslek aşkı olsa gerek diye düşünüyorum ,insan sevmese bir yere kadar dayanır.
      Düşünsene kendi çocuğun olsa baktın gördün olmuyor en basitinden bir yakasını tutarsın sen ne yapıyorsun diye ,ancak öğretmensen bunu yapamazsın hemen aile devreye girer sen benim çocuğuma karışamazsın diye,sen sabah olsada okula gitse kurtulsam dediğin çocuğa onlar her gün katlanıyor,zor iş .
      Buselerine kurban:))) canım güzel hafta sonları diliyorum öpücüklerde sana gelsin...

      Sil
  7. Baş öğretmen Atatürk'le başlayan sohbeti çok beğendim.Atatürk çiçeğini uzun yıllar yetiştirdim.Atatürkün kendisi gibi aydınlık ve güneşli ortamları sever.Ben de öğretmenlerimizi kutlar,başarılar dilerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bak bilmiyordum,çiçekte olsa Atatürk'ün özelliğini taşıyor demek
      ne kadar ilginç.
      sevgiler canım.

      Sil
  8. Öncelikle Başöğretmen Atatürk'ü saygıyla hatırlarken,
    tüm öğretmenlerimizin gününü kutluyorum.
    Hz.Ali Efendimizin ''Bana bir harf öğretenin kölesi olurum''
    sözünü vurgulamak istiyorum!

    Okullarda eğitim ve öğretim hizmeti veren öğretmenlerimizin yanında, hayat yolunda karşılatığımız tüm öğretmenlerimizi de hürmetle anmak lazım diyorum:)
    Öyle öğretmenler ki, 'can kurban ola o canan'a!'
    dedirten cinsinden;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir söz canım,
      evet hayat yolunda karşılaştığımız öğretmenlerimizde çok önemli,onları unutmamak lazım:)
      sevgiler canım.

      Sil
  9. Atatürkle ilgili yazınızı çok beğendim.Bütün öğretmenlerin bu güzel gününü kutluyorum.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nuray
      En büyük ve ilk öğretmenimizide anmak istedim.
      sevgilerimle

      Sil
  10. Çok güzel bir paylaşım Kuğum. Benimde yeğenim öğretmen dün onunla konuştuk uzun uzun, gerçekten öyle zor öyle emek gerektiren bir meslek ki öğretmenlik.

    Bende tüm öğretmenlerimizin bugününü kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yeğenininde öğretmenler gününü kutluyorum, sabır işi ,birde öğretmenliği çocukları sevmeyen yapamaz diye düşünüyorum.

      Sil
  11. Nazik mesajınıza çok teşekkür ediyorum.. Sevgiyle kalın Tülay GÜRDAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ,
      her zaman, keşke daha fazlasını yapabilsek.
      Sevgiler.

      Sil
  12. Başöğretmenimiz Atatürk'le ilgili ne güzel bilgiler vermişsin canım,tüm Atatürk yolunda giderek öğrenci yetiştiren öğretmenlerimizin günü kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazını biliyordum birazınıda araştırdım,canım.
      Bu güne özel olsun istedim:) sevgiler.

      Sil
  13. kuğum harika bir yazı olmuş eline yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol kar tanem,
      seninde okuyan yüreğine sağlık:)

      Sil
  14. Öğretmenler günü(müzü) kutlar esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları bir günde olsa analım istedim.
      Güzel günler.

      Sil
  15. Canım benim sanırım iyisin artık, iyi olmana sevindim:)
    Bende senin vesilenle tüm öğretmelerimizin bu özel günlerini kutluyorum ve bencede en kutsal mesleklerden biri kesinlikle ve de zor bir meslek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm sağol
      Evet şükür iyiyim, Rabbim düşmanıma bile vermesin şifasız dert.
      Zor ve şerefli bir meslek.
      Sevgiler canım.

      Sil
  16. Sevgili Arkadaşım öğretmenler gününü kutlamamız gereken bu günde Tevhid-i Tedrisat kanununu tarşışıyoruz biz ama.. Biz o günlerden nerelere bu günlere nasıl geldik.. Yakında Tekke ve zaviyeler de açılacak..
    Hiç söylemek istemem amam Kenan Evren Paşa nasıl yargılanıyorsa Belki 5-10 yıl sonra Mustafa Kemal Atatüek de yargılanıyor olacak.. Biz bu günlere geldik bu günleri yaşıyoruz MALESEF:....!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef,Bir çok Ülke,
      Atatürk'ün değerini bizden daha fazla anlıyorlar.
      Sevgilerimle.

      Sil
  17. Bütün öğretmenlere ve özellikle de kendi öğretmenlerime selam ve saygılar..
    Çünkü onlar dünyanın en fedakar ve sabırlı insanları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede çok sabırlı ve fedakarlar,bende bütün öğretmenlerime sevgilerimi yolluyorum, Aslında ben pek konuşmazdım not yazıp arkadaşa verirdim:)))

      Sil
  18. Bütün öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin mesleğinizde çok şerefli ve zor bir meslek,ben polis,Doktor,hemşire, Öğretmen,Asker bu meslekleri yapan tüm insanlara çok saygı duyuyorum tabii işini layığıyla yapanları kastediyorum.

      Sil
  19. öğretmenlerimizin,
    hakettikleri değeri görmeleri dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, hak ettikleri değeri görmelerini dilerim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  20. Merhabalar Siyahkuğu,

    Bloğunuz nezdinde eli öpülesi tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü kutlarım. Onlar için ne yazılsa, ne söylense asla yeterli değildir.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hocam, ben her zaman sizi de öğretmenim olarak görüyorum, sizden çok önemli dersler alıyorum.
      Bir çok şeyi öğrenirken ,bir çok konuda düşünmemi sağlıyorsunuz o yüzden sizinde öğretmenler gününüzü kutladım .
      Selam ve dualarımla.

      Sil
  21. Mustafa Kemal hakkında bazı bilmediğim şeyleri yazmışsın. Bütün öğretmenlerimizin günleri kutlu olsun. Keşke bu kutlamadan ayrı daha somut şeyler yapılabilse onlar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım İlhan bey Umarım ileride daha somut şeyler yapılır...

      Sil
  22. teşekkürler kuğum.ne güzel bir post olmuş...

    YanıtlaSil
  23. Tüm öğretmenlerin günü kutlu olsun kuğum..

    YanıtlaSil
  24. kugucum,ne guzel bilgiler vermissin hic bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  25. Bilmediğim şeyler okudum,teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .