Ana içeriğe atla

Elmada ki kurtlar!




 Elma ağacında, çürümeye yüz tutmuş bir elmanın içini  kurtlar sarmış, küçük kurtçuk yanında  elmayı kemiren büyük kurtçuğa  merakla sormuş.



-Herkes elmanın yuvarlak olduğunu söylüyor, sence yaşadığımız bu yer yuvarlak mı?



 -Bende bilmiyorum demiş büyük kurt 

Küçük kurdun kafası karışıkmış duyduklarından, merak ediyormuş!

- Yaşadığımız bu yerden başka yerler ve bizden başka canlılar varmış diye söylüyorlar.


 -Bizim elmamız dan başka elmalarda varmış ve onlarda da hayatlar, yaşayanlar varmış, hatta  dünya diye bir yer varmış orada , bizden büyük ve bizden çok zeki, tuhaf yaratıklar varmış bunlar kendilerine insan diyormuş, bizden daha fazla gelişmişler, insanların araçları varmış, tuhaf bir dilleri varmış.

Bu insanlar bizi kaçırıp üstümüzde deneyler yapıyormuş.


 Büyük kurt:

 -Bende duydum  ancak  buralarda  gören olmamış, kimi kaçırmışlar da geri getirmişler ki?


Diğer kurtçuk:

-  Bir gün yaşadığımız bu elmanın sonu gelecekmiş diyorlar.


 Çürüyen elma rüzgarlarda sallanıyormuş, sallandıkça korku ve panik oluyormuş.



 Elma çürüdükçe  içinde yaşayan kurtların sayısı dahada artıyormuş sayıları arttıkça elma dahada çok çürüyormuş.



Bunu  kurtlar bir türlü anlayamıyormuş  biraz daha fazla yaşayabilmek için durmadan elmayı kemirmeye devam ediyorlarmış.



  Küçük kurtçuk merakla sormaya devam etmiş büyük kurda:

- Peki  sen  bir gün bu elmanın sonu geleceğine hatta  elmamız yere düşeceğine çimenlerde parçalanıp , bir çoğumuzun öleceğine inanıyormusun?


Büyük kurt :

-Bende duyduğum kadar biliyorum,  kurtulanlarda olacakmış diyorlar. Kurtulanlar kendilerine yeni hayatlar kurmaya çalışacakmış ,kıyamet kopacakmış.


 Küçük kurt :

 -Bu elmada mutluyum ben başka hayat istemiyorum.


 Büyük kurt yaşlıymış, artık kalmak yada gitmek onun için bir şey ifade etmiyormuş.

 Küçük kurda sakince ''evlat her şey olacağına varır'' demiş.


 Rüzgarın hızlanmasıyla  elma büyük bir gürültüyle sallanmış ve kopmuş.Yere düşerken büyük  kurt, küçük kurtçuğa sarılmış '' bir gün başka bir yer varsa orada görüşürüz''...




Yorumlar

  1. Tek kelimeyle mükemmel..:))
    Dünyalar içinde dünyalar, evrenler içinde evrenler, zamanın içinde farlı zamanlar var.. İnsanın aklı ermiyor bu azamete.. Ama o zaman insan diyor ki o zaman paylaşamadığımız ne.. Savaşlar neden.. Cinayetler neden... Herkesin birbirine kurtçuklar misali sarılıp, o güzel elmanın tadını doyasıya almak dururken bak işte biz de elmamızı çoktaaaan çürüttük bir de üstüne tüy(!) diktik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler
      Bende anlamıyorum!
      Neden bu hırs?
      Kime ve niye bu kadar kendimizi ispatlamaya çalışıyoruz?
      Maelsef el ele verip çürüttük
      Sevgiler...

      Sil
  2. GÜZEL KUĞUM
    ÇOK İLGİNÇ BİR HİKAYE TEŞEKKÜRLEER PAYLAŞIM İÇİN
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Seyyahım,beğenmene sevindim.
      Hayırlı günler ,sevgiler.

      Sil
  3. İzmir'in Şirince köyüne gidelim mi?Biz yaşlı,ihtiyar kurtlarız.Her şey olacağına varır.Çok güzeldi.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur canım gidelim:)
      Evet her şey olacağına varır.
      Ben teşekkür ederim. sevgilerimle.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Sence?
      Belki görüştüler belki görüşmediler,bilemiyoruz.
      Orasını kimse bilmiyor...

      Sil
  5. :)
    Ne kadar güzel ve anlamlı bir hikaye bu.. Bende sana hayırlı ve mutlu bir pazar dilerim canım.
    Sarıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, beğenmene sevindim.
      Güzel pazarlar diliyorum.
      Sarıldım.

      Sil
  6. Her türlü kötülüğü yapıyoruz, kirletiyoruz.
    Akciğerlerindeki bronşları olan ormanlarını yok ediyoruz.
    Yakıyor,yıkıyor ama bize hep cömertçe davranmasını bekliyoruz..
    Onun da yaşlandığını,yenilenmeye ihtiyacı olduğunu hiç düşünüyormuyuz?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl, Suyun ağzını kapatıp sonrada neden akmıyor diyoruz.
      Bu birazda bizim elimizde, en basitinden enerji tasarrufuna dikkat etmeliyiz.

      Sil
  7. Çok çok güzel herkesin ders alması gereken bir hikaye ama nerdeee.
    Kuğum sen harikasın tüm güzellikler seninle olsun..Öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, Düşünmeyi seviyorum:)
      Tüm güzellikler hepimizin olsun,sevgilerimle öptüm.

      Sil
  8. nasılda güzel anlatılmış canım.bu kadar basit ama anlamlı bir hikaye okumamıştım.yüreğine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit bir yazarım canım,içimden gelenleri kaleme dökmeyi seviyorum, seninde yüreğine sağlık,sevgilerimle.

      Sil
  9. Çok güzeldi kızım, dünya da işte bu elma gibi...eskiden gerçekten de yuvarlak değil düz olduğuna inanırmış ya insanlar!!! Ve o kurtlar bana şunu hatırlattı bir elma dıştan değil içten çürür..bir ülkeyi de dışarıdan top,tüfek,tankla gelen düşmanlar yıkamaz kolay kolay ama içteki kurtlar yok mu!!!!:(((
    kocaman öpüyoruz canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem Bizde kurtçuklar gibiyiz,
      belkide başka yaratıklar da bizim gibi düşünüyor,
      onlarda bizim konuşma ve iletişimimizi anlamıyorlar:)
      İçten çürüyoruz tabiki.
      Kocaman öptüm annem sevgilerimle.

      Sil
  10. anne karnindaki cocuga dünya nasil imkansizssa
    bizler icin ahiret imkansiz gibi geliyor .
    peki ya varsa !

    buyruluyor ki
    kisi sevdigi ile beraberdir
    seviyorum seni duana talibim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm anne karnında olan her çocuk dünyaya kavuşamayabiliyor takdiri ilahi...

      Ancak hepimizin kavuşacağı
      ve buluşacağı bir yer varsa orası da Ahiret...

      Seviyorum seni. Her zaman dualarımdasın.

      Sil
  11. Mutlu pazarların olması dileğiyle Kuğum...
    Hikayeyi okurken yine mest ettin beni.
    O kurtlar aslında biziz, biz insanlar hep burada baki kalacağımızı zannediyorsuz ama "Allah ne Verdiyse" nin sahibesininde dediği gibi Ahiret bizler için imkansız gibi görünüyor ancak imkansız diye bir şey yok.Hepimiz bir gün göreceğiz Allah hayırlı şekilde görmeyi nasip etsin. Herkes sevdiğinin kıymetinin bilse zaten hep güzellikler olur
    Seni Seven Sinopee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu pazarlar canım,
      Sana katılıyorum canım.
      Bence de imkansız değil,nasıl ki imkansızı gerçeğe dönüştürüyorsak, gelecekte bir gün gelecek...
      Hem sevdiğimizin hemde hayatta bize verilen nimetlerin değerini bilmek güzel.
      Canımsın bende senii...

      Sil
  12. Herkes gözünün gördüğünden ibaret görüyor dünyayı..
    Bir kova su; karıncanın bakış açısıyla kocaman bir okyanus,bir filinse bir yudumluk içeceği..
    Rabbim hayallerimizin ötesinde güzelliklerle karşılaştırsın inşAllah...
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet
      Hayal ettiğimiz kadarız,sizinde dediğiniz gibi bazılarına okyanus bazılarına su birikintisi görünür bu dünya.
      Amin, Dostlukla.

      Sil
  13. Ne güzel bir hikaye ve benzetmeler, Teşekkürler keyifle okudum,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Birazda olsa gününüze neşe verebildiysem ne mutlu bana,
      Sevgiler...

      Sil
  14. Kıssadan hisse ama çok güzel bir hikaye zevkle okudum,teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım,beğenmene sevindim.

      Sil
  15. Hikaye güzel,kalemine sağlık..:)

    Tükettikçe tükeniyoruz..!
    Yaşam alanlarımızın en büyük düşmanı bizleriz..!

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, okuyan yüreğinize sağlık.
      Anlayabilene ne mutlu diyorum...
      Malesef en büyük düşman biziz...

      Sil
  16. Belki de dünyanın düzeni budur, belki sadece insana has değildir yaşadığı yeri pislemek.
    Belki yok etmeden var olamayan yaratıklarla doludur evren, lakin her halükarda sonuç hüzün.
    Dünya bu kadar güzel bir yerken, iki bulutu bir güneşi paylaşarak mutlu olmak varken..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de!
      Biraz özen göstermek bizim elimizde değilmi?
      Yıktığımız şey çocuklarımızın geleceği bunu unutmamak lazım.
      Sevgiler.

      Sil
  17. Kugum gercekten dusunmeyi seven dusunduklerini bizlerle cok guzel paylasan..bizleride hem dusunduren, hem sevindiren, hem huzunlendiren birisin-yazdiklarinla -..
    Birgun icinde bulundugun surpriz yumurta cikolatasini ben alacagim:)) haberin olsun..sarildim kocaman:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,bir nebze de olsa başarabiliyorsam çok mutlu olurum.

      Evettt sürpriz yumurtamı istiyorummm.
      kocamannn öptümm.

      Sil
  18. çok güzel bir hikaye yine.alınması gereken dersler var.ve kesinlikle kitap olayını düşün kuğum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol arkadaşım.
      Kitap olayını düşünüyorum ama sadece düşünüyorum:)))
      sevgiler.

      Sil
  19. Çok güzel bir yazı...Dünyanın çürük bir elma olduğu gerçeğini tokat gibi çarpıyor yüzümüze...Ve düşündürüyor...

    Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim arkadaşım,umarım dünyamız da elma gibi çürüyüp kopmaz!
      Allah'a emanet ol.

      Sil
  20. Canım senin paylaşımlarını zevkle okuyorum ve düşündürücü olması çok güzel, zekana sağlık canım:)
    Kuğucum senden bir ricam olucak, bloğumda paylaştığım kitapsız köy kalmasın etkinliğini duyurmanı rica edeceğim senden, o yayına kimsenin ilgisi olmaması beni çok üzdü çünkü o etkinliğin amacın da bir anneyi bir nebze mutlu etmekte var:( Arkadaşımın kızı Nilimizi trafik kazasında kaybettik geçen sene ve daha 19 yaşındaydı, organlarıyla 7 kişiye hayat verdi!Ayrıca onun adına orman yapıldı, annesi şimdi de köylere onun adını yaşatmak adına kütüphaneler yaptırıp kızını böyle yaşatmak istiyor.Şu an oda çok kötü durumda ilaçlarla ayakta duruyor ve bende arkadaşım için elimden ne gelirse yapmaya çalışıyorum.Siz dostlarımın da yardımıyla güzel şeyler yapacağımızı düşünüyorum.Ayrıca sponsor olucak kargo şirketi de arıyoruz Ama hiç olumlu cevap alamadık daha, belki bu vesileylen okuyan biri olursa bu konuda da yardım bekliyoruz canım benim senden ricamda bu konuda beni desteklersen çok mutlu olurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki desteklerim canım,
      elimden ne geliyorsa yapmak benim için büyük bir mutluluk olacaktır.

      Sil
  21. Kuğum ne engin bir gönül denizin var maşaALLAH.
    Ne güzel hikayeler tabir edip bizlere ulaştırıyorsun.
    Hayran kalmamak elde değil.
    Yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, dilimden ,zihnimden geldiğince paylaşmaya çalışıyorum,beğenmene sevindim.
      Okuayn yüreğine sağlık,sevgilerimle.

      Sil
  22. ne kadar benzermişiz aslında kurtlara kuğum şuan farkındalık seviyem tavan yapmış durumda.. yoluma ışık tuttun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benziyormuşuz değil mi?:)
      Sevgilerimle canım.

      Sil
  23. ÇOK GÜZEL YAZMIŞSINIZ...
    ÇOK BAŞARILI...
    YÜRAĞİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol şirinem,
      seninde yüreğine sağlık,
      sevgiler.

      Sil
  24. Herkez kendi dünyasına sıkı sıkı bağlı değil mi Siyah kuğum. Zarif kuğum. Saçları denzi yıldızlı asil kuğum..SSSSSSSS çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağlı yağmur yüreklim,hemde çok bağlı.
      Bende seni seviyorum canım...

      Sil
  25. Paylaşım ve hikaye için emeğine teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  26. sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı ?
    değil..
    - ama isterdim sevmesini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şart değil tabi kide, ama isterdim sevmesini!

      Sil
  27. çok uzaklara gitmeye gerek yok diil mi? baktığımız her yer bir ders içeriyor. yeter ki görmeyi bilelim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında herşeyin başlangıç noktası kendimiz,Bizde başlayıp bizde bitiyor, kendimiz gibi insanlar o yüzden çevremizde. sevgilerimle....

      Sil
  28. Her yazdığın hikaye insanı içine çekip alıyor Kuğum. Çok beğenerek ve ders çıkararak okudum. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm Aslım beğenmene çok sevindim,kim sevinmezki beğenilince .
      Böyle dostlarım olduğu için çok mutluyummmmm....

      Sil
  29. sevimli ve mana dolu bir hikaye çok hoşmuş gerçekten

    YanıtlaSil
  30. Canım,çok güzel bir hikaye paylaşmışsın. Bundan hayatımızın dersini çıkarmalıyız..Benzetmelerin harika,kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .