Ana içeriğe atla

Ne kadar?


 Çok okumuş olabilirsin ancak, hayatın kitaplardaki gibi sonunu çözemeyiz, sıkıldığımız an elimizden bırakıp daha sonra başlayamayız.

Çok gezersin her yeri görmüş olabilirsin, ancak gezdiğin yerleri bir gezmek vardır ,birde gezmek vardır, gezersin hiç bir tarihi özelliği seni ilgilendirmez, o yerin geçmişi, sen gitmeden önce orada kimlerin nasıl hayatlar yaşadığı değilde sana cazip gelen sadece değişik bir gün geçirmektir.

Yada çok biliyorsundur, ancak karşındaki kişi sana derdini anlatmaya başladığında bir an önce  sözü bitirip sıranın sana gelmesini bekliyor olabilirsiniz.

 Hatta düşüncelerini bir an önce aktarabilmek için sözün sonunu beklemediğinizden  ,tam olarak anlatılanı anlamayabilirsiniz.
Karşınızdaki kişide  sözünün kesileceğini anladığı anda aranızda bir yarış olur ,o anlatıp içini rahatlatmak isterken siz bir an önce deneyimlerinizi paylaşmak istersiniz, aslında  karşınızdaki kişinin amacı sadece biraz rahatlamaktır.

Çok bilen biri nerede susacağını da bilmesi gerekir.


Yaşadığın hayatta, Ne kadar okuduğun, ne kadar gezdiğin, ne kadar duyup, bildiğin  önemli değil!
 Sadece kendin değil, başkalarının hayatlarından kendine çıkardığın pay önemlidir.



Yorumlar

  1. Kısacası bencillik etmeyelim değil mi güzel kızım, hep ben, hep ben, her şeyi en iyi ben bilirim!!! Ne o öyle Hülya Avşar gibi:)))ortaokul hocam derdi ki, herkesin enaz senin kadar akıllı olduğunu kabul et:)dinlemesini bileceksin...
    sevgilerimle öptük kızım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anneciğim, bencilliğe gerek yok,
      :))) bak bu çok komikti annem Hülya avşarlığa gerek yok,evet aynen öyle :))
      kocamannnnnn öptüm annemi ve kedi kardeşi:)

      Sil
  2. doğru söze ne hacet... sıralamışsın yine ne güzel.

    YanıtlaSil
  3. Zaman o kadar aceleci oldu ki kimsenin kimseyi anlamak için vakti kalmadı. Yazdıklarının tamamına katılıyorum genç dostum. İyi hafta sonlarına...dostlukla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, aceleci olmak bencilliğin bir göstergesidir.
      onu da yaşayayım,bunuda yiyeyim,şunu da göreyim.
      Her şeye yetişmeye çalışırken bir şeyleri eksik yaşarız diye düşünüyorum, iyi hafta sonları her ne kadar bana henüz hafta sonlanmadıysa da:)
      dostlukla.

      Sil
  4. İyi dinlemesini bilenler daha çok öğrenirler.Ayrıca birisini dinleyen bir kişi nezaketen,anlatılanlar ne olursa olsun,ben bunu duymuştum,ben bunu daha iyi bilirim,diye konuşmamalı.Sevgi , saygı ,olgun ve kibar davranışlar insanları daha çok birbirine yaklaştırır.Kocaman kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aben bunu biliyorum demek karşımızdaki için bir anlam taşımaz,duymuşta olsak biliyorda olsak ondan ilk defa duyuyor gibi dinlemeyi bilmeliyiz çünkü o ilk defa anlatıyor,herkesin yorumlama şekli farklıdır canımm,
      kocamann öptüm.

      Sil
  5. Bende bu sabah saba tumeri izliyordum ve dunya malindan basediyorlardi.
    dusundum gercekten, kariyer para pul, gezmek tozmak neye yariyor, onlardan bir anlam, bir dersi, bir dusunce cikmadigi surece?
    Hayati anlamli anlamli yasamak lazim, dun hastanede yatarken gercekten bu dusundum. Yasamadiigm okadar seyin pismanligi deilde, yasadigim okadar guzel aninin benimle olmasini tercih ederim :))

    belleeamie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmiş olsun canım,umarım şimdi daha iyisindir!
      Pişman olmamalı , yaşamam gerekiyormuş yaşadım diyebilmeli, yalnız bu birine veya kendimize zarar vermekle alakalı değil,oh alaa şunu vurdum, yaşamam gerekmiş, bunu çaldım yaşamam gerekmiş değil tabi kide bunlar yapılan şey için kılıftır.
      Yaşamam gerekmiş sözcüğünü ,ben masumca şeyler için kastediyorum.
      sevgilerimle tekrar geçmiş olsun.

      Sil
  6. Ahh ne güzel ne doğru, sözler kuğum bayıldım. Harikasın sen bitanem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, senin güzel yüreğin beni öyle görmeni sağlıyor.
      sevgilerimle canım.

      Sil
  7. aynen katılıyorum, herkes kendi derdini anlatmak derdinde ama kimse dinlemeyi bilmiyor malesef, dahası kimse şükretmeyide bilmiyor belki de bundandır bütün yakınmamız, ve ben özlemişim bu bloğu, biliyorsun yeni yeni blogger arkadaşlara ziyarete çıkabiliyorum, ancak alıştım yeni düzene :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışırsın canım,nelere alışmıyoruz ki?
      sevgilerimle.

      Sil
  8. "Sadece kendin değil, başkalarının hayatlarından kendine çıkardığın pay önemlidir." Sözün özü bu cümlede emeğine yüreğine kalemine sağlık siyahkuğum, öptüm gönlünce bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,
      Çıkarabilene ne mutlu diyorum.
      sevgilerimle canım,iyi hafta sonları öptüm.

      Sil
  9. yaş ilerledikçe dinlemeyi seviyorum ve zamanla konuşmanın beni yorduğunu düşünüyorum ama keyifli sohbetler açıldığında hem konuşmak hem dinlemek güzel..kısaca teraziyi dengede tutabilmek çok önemli..
    sevgili üstadım güzel anne :) iyiki varsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm Gülçin'im sen beni her zaman şımartıyorsun):)

      Halen alışamadın değilmi:))

      İnşAllah bir gün sende anne olursun:)
      Sende iyiki varsın,sevgilerimle öptüm.

      Sil
  10. Herkes kendi bildiğini doğru sanıyor be kuğum. Babam hep derdi "çocuğa konuşmasını değil, susmasını öğret; o konuşmasını nasıl olsa öğrenir" Bahsettiği şey tam da buydu işte. Kendi bildiğimizi söylemekten karşımızdakinin ne demeye çalıştığını anlamıyoruz bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde şu var su küçüğün söz büyüğün derler ya o aslında ''sus küçüğün söz büyüğündür'' ancak su almaya üşenen küçük bir afacan değiştirmiş olsa gerek:))))
      Anlamıyoruz canım anladığımız yada anlamak istediğimiz gibi algılıyoruz.

      Sil
  11. Ah ah kuğucum hep yaraları deşiyorsun, artık herkes bencil oldu, sevgi saygı kayboluyor ilişkiler çıkar iliskileri, ne olucak halimiz dünya nereye gidiyor üzülüyorum çok, en azından çocuklarımız adına:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ,yok yaralara pansuman yapıyorum:)
      ''Bencil olmak zorundayım'' kelimesi altına sığınır olduk sanki değilmi canım?

      Sil
  12. Etrafımdaki çok bilenlerin gözüne sokmak istedim bu yazıyı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bebeğim çıkar yazıcıdan hediye olarak götür, Siyah kuğu sana yolladı dersin:))
      Öptüm seni kuzucuğum bu arada şafak kaç?

      Sil
    2. 60 ablacım :)) Bende öptümki :)

      Sil
  13. ...başkalarının hayatlarından kendine çıkardıgın pay önemlidir...ne güzel bir cümle olmuş .Yazılarını okuyorum.Elinize saglık..Ben daha acemiyim blog işinde,takipçim olup,önerilerini yazarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin alışırsın,zamanla
      Burada sadece kendin ol yeter zamanla seni nereye koyacağına kazandığın,yada kaybettiğin kalpler karar verecek, sevgilerimle.

      Sil
  14. kuğum gene döktürmüşsün nerde bizim arkası yarın hikayemiz uzun uzun heyecanla yazdıklarını okumayı özledim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol,
      Canım özlersinde yazmam mı hiç, gelecek kısmetse çok yakında.
      Sevgilerimle.

      Sil
  15. Kugucum, gunun guzel gecsin..Bencillikten nefret ederim..gittigim yerlerin tarihini bilmek isterim, kulturunu tanimak isterim..hbiraz bilirim ama herseyi ben bilmem, yani ben Hulya Avsar degilim:)) bilmem o nedemekse..yazmissiniz bende katilayim deidm ..sarildim canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarını okuduğumda
      neşe kaplıyor beni:))
      Kötü bir şey değil bana güven:))
      katıl canım
      sarıldım canım.

      Sil
  16. " Sadece kendin değil, başkalarının hayatlarından kendine çıkardığın pay önemlidir."
    Seni seviyorum kuğuuuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Oiii sevildiğimi bilmeyi çok severimmmm:))
      Bende seni seviyorumm.

      Not: arama motorlarında, seni seviyorum kelimesinden beni bulup gelen o kadar çok insan varki:)))

      Sil
  17. Çok doğru Kuğum. Dinlemektir önemli olan, bu hem karşındakine verdiğin değeri gösterirken, hem sende bir şeyler öğreniyor olursun. Galiba empati yapmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba canım,
      Güzel arkadaşım öğrenmek çok zordur,ancak bir o kadarda kolaydır
      Nereden ne öğreneceğini bilmek yeterli gibime geliyor,sevgilerimle...

      Sil
  18. çok haklısın canım: Sadece kendin değil, başkalarının hayatlarından kendine çıkardığın pay önemlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,
      güzel hafta sonları dilerim...

      Sil
  19. İşte bu son söz "Sadece kendin değil, başkalarının hayatlarından kendine çıkardığın pay önemlidir." ne kadar da doğru değil mi Kuğum.
    Benci olmaktan vazgeçip biraz etrafımızdan bir şeyler kapmak önemlidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense hep kötü şeyleri çok çabuk kaparız ,
      Hatta baştan kızarız karşımızdakine
      Ancak bir bakmışız ki zamanla bizde aynı şeyi yapıyoruz...
      İyi hafta sonları canım.

      Sil
  20. SELAM KUĞUM,BEN GELDİM ,BURALARDAYIM BAKALIM BEN UĞRAMAYALI NELER PAYLAŞMIŞSIN:)ÇOK HAKLI SÖZLERLE BİTİRMİŞSİN YAZINI,BENCİL OLMAMALI İNSAN BUNU BAŞARIRSA GERÇEKLEŞİR KENDİNE PAY ÇIKARMASI..ÖPÜYORUM,HAYIRLI AKŞAMLAR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım, :))
      taşekkür ederim canım,
      başarabilirsem ne mutlu bana diye düşünüyorum
      ,öptüm canım hayırlı akşamlar.

      Sil
  21. Ne kadar doğru demişsin canım,son sözün üzerine diyecek kelime yok..Yüreğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,seninde okuyan yüreğine sağlık.
      sevgilerimle.

      Sil
  22. bazen karsimdakinden cok konustugumu sanirim .
    öylemiyim acaba diye düsünmeden edemedim galiba öyleyim .
    bu hale gelirsem uyar beni olurmu


    biliyormusun özlenmektesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuşmanı seviyorum ,Çok konuşmuyorsun seninle her sohbetimizin sonunda şunu düşünüyorum,neden çok az konuştu acaba hastamı, üzgün mü, inan ki böyle düşünüyorum hiç yetmiyor bana.
      özlendin canımmm.

      Sil
  23. Sevgili kuğu, İnsanların yaşadıkları/öğrendikleri/gördüklerini, hazmetmeleri ve aşmış olmalarıyla ilintili bu konu.
    İnsanın her edinimi kendine kattığı değerdir.
    Olgun kişi, bu edinimleri hal ve tavrıyla sergiler.
    Ne kendindekini açığa vurmaya ne de övünmeye ihtiyacı vardır.
    Yazında bahsettiğin tipler bu gruba dahil olmayanlardır.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar hazmetmeyi fazla sevmiyor değilmi?
      Çok güzel değerlendirmişsin.
      Her şeyden önce kendimiz gibi insanlar ne kadar yakınımızdaysa o kadar mutlu oluyoruz ben bunu çözdüm artık:)
      sevgiler.

      Sil
  24. GÜZEL KUĞUM
    NE GÜZEL İFADE ETMİŞSİN
    KALEMİNE SAĞLIK
    ALLAH RAZI OLSUN
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,
      seninde yüreğine sağlık canım.
      Her saniyen hayırlı olsun.
      sevgilerimle.

      Sil
  25. Kesinlikle katılıyorum.Çok okumuş,bilen biri olsak da yeri geldiğinde susmayı da bilmeliyiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susmayı bilmezsek bu defa ukalalığa giriyor. Teşekkürler ,sevgiler.

      Sil
  26. Bazen anlaşılmak için susmak gerekir..

    Her yaşam bir ders ama,kendi yaşamımız tekrarı olmayan gerçek bir ders..!
    Gerçek gibi..hatta gerçek..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Tabi ki bir dahası yok bunun,
      ertelediğimiz şey kendi hayatımız.

      Sil
  27. sonuna kadar katılıyorum sana,bilmek her zaman her şeyi bildiğin anlamına gelmez.insan ruhundan anlamak kadar büyük bir bilgi yoktur.Ama onu da herkes bilmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,
      evet bilmek her zaman her şeyi biliyoruz anlamına gelmiyor,bilge insanlar hayatlarını ,köy ve kimselerin gitmeye cesaret edemediği yerlerde geçirirmiş,belki onun bilmediği bir şeyi bilen birisi çıkar diye.

      Sil
  28. Merhabalar,

    Çok bilen çok yanılır ve insan aceleci bir varlıktır. İnsanın çok aceleci bir varlık olduğunu Kur'an-ı Kerim İsra suresinin 11. ayetinde mealen: "İnsan, hayrın gelmesine dua ettiği gibi kötülüğün gelmesine de dua eder. İnsan pek acelecidir." şeklinde vurgulamıştır. Ayrıca Kur'an, insanoğlunun aceleci bir tabiatta yaratıldığını Enbiya suresinin 37. ayetinde de vurgulamaktadır.

    Nerede ne zaman acele etmesi gerektiğini ve yine nerede ve ne zaman sabretmesi gerektiğini bir türlü kestiremeyen insan çok bencildir. Onun bu aceleciliği ve bencilliği hem kendine hem de çevresine zarar vermektedir.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Hocam,
      Çok güzel özetlemişsiniz
      hocam yüreğinize sağlık,
      sevgi,selam ve dualarımla.

      Sil
  29. Kaçırdığım bir çok yazın var kuğum seni sakinken okuyacağım..Öptüm ss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursun canım acelemiz yok,buradayım ben bir gün gitsemde yazılarım hep kalacak en güzel yanıda bu galiba.
      öptümm

      Sil
  30. Kuğu'm, bence çok okumakta çok gezmekte önemli ama insanları dinlemiyor anlamıyorsan tabi ne bilirsen bil eksik kalıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sevdam, dinlemediği sürece anlayamazlar buda zamanla insanların o kişiden uzaklaşmasına sebep olur.

      Sil
  31. İnsan çizgisinde yürüdüğü hayatı okumayı bilmeli bazen bir kitap gibi sindire sindire..
    İlk cümlen acayip hoşuma gitti kuğum. Keşke sıkıldığımız yerde okumayı bırakır gibi bırakıp başka hikayelere dalsak :) ne harika olurdu, ben hep romantik komedi kahramanı oluverirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel olurdu:))
      Düşünsene bir sürü hayal kahramanı ortalık karışırdı o zamanda:))
      her yerde kendi hikayelerinden fırlamış insanlar:)))

      Sil
  32. ne kadar doğru ifade etmişsin,
    her ne okumuş,ne izlemiş,nereyi gezmiş olursan ol uygulamak ve uyguladığın kadar güzelliği ve aklı farkındalığıyla taşımaktır hayat.Hayat bir tsarımcının elbisesine benziyor.Ne kadar para verirsen ver, ne kadar uygun fiziğin de olsa gülümsemen yoksa satamazsın....
    :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel anlatmışsın, gülümseme yada ışık olmayınca olmuyor, güzellik ,giyim kuşam her şey önemsiz kalabiliyor gülen bir yüzde.

      Sil
  33. merhaba kuğum.gelemedim kaç gündür güzel bloğuna ziyaretine .hastalıktan ve işten başımı kaldıramadım ki!yine doğru tespitler duygulu satırlar çıkmış kaleminden ve yüreğinden.
    bencilliği hep törpülemeye çalışıyorum.her gece yastığa kafam değdiğinde muhasebemde bu pay çıkarsa azarı çeker ve nasihatimi yaparım ama aceleciliğim çok kronik.isterim ki karşımdaki hemen anlasın,isterimki sorunlar çözülsün,isterimki ...ama bazen istemekte kalıyor.ama en çok kızdığım konuşurken karşındakinin seni dinlemeden adam gibi sözü almayı beklemesi yada sözünü kesmesi.öğrencilerimde bu özellik çok fazla ama yetişkinlerde helede meslektaşlarımda görünce hem hayret hem üzüntü duyuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım ,geçmiş olsun bende son zamanlarda az yazı yazma kararı aldım,arkadaşlarımın okuyamadığı yazıları okuması için:)
      Konuşmak kadar dinlemekte çok önemli,birde ne kadar konuşsan ,çabalasanda karşındaki kişininde anlama kapasitesine bağlı birazda, konuştukça kendini üzmende bir olasılık.
      Konuşmaktansa dinlemek daha güzel fakat dinlerken olaya kendini verebilmek çok önemli.
      Bir telaş bir acele var insanlarda kendi derdini anlatıp ,ortamdan uzaklaşıyorlar, ve bunu kendilerinden bildikleri için aceleciler, sadece kendilerini, rahatlatmak istiyorlar ya karşındakinin ne sorunu var diye düşünmüyorlar,karşılıklı bencillik...
      Evet çocukları bir derece anlayabiliyorumda yetişkinleri hiç anlayamıyorum.

      Sil
  34. sİYAH kUĞUM ZARİF KUĞUM SAÇLARI DENİZ YILDIZLI GÜZEL KUĞUM : sen işin özünü yazmışsız zaten 'başkalarının hayatından çıkardığın pay bu çok önemli. Mesela ben kendimden küçük birinin anlatılarından nice kıssalar çıkardım kendime geçen hafta sonu..Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Kalemine sağlık. Çok öptüm seni. ss

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .