Ana içeriğe atla

Bulmak




Hayatınızda tanıdığınız  en mutlu insan her zaman mutlu değildir,  mutlu insanlarında kötü günleri, düş kırıklıkları, tartışmaları , kayıpları,unutamadığı sevdikleri, geçmişe baktığında pişmanlıkları elbette vardır.
Onları mutsuz insanlardan ayıran özellik bu sorunları başarılı bir şekilde aşabilmeleri.
 Mutlu insanların davranış şekillerini incelediğimizde  kendilerine  öz hayat metabolizması kurmuşlardır, sanırım mutlu ve mutsuz insan arasındaki farkta budur  önemli olan mutsuzlukları yaşamak değil  o dönemi kolayca atlatabilmektir.
 Şu an içinde bulunduğumuz durumun daim olmayacağını bilmek çok önemli, çoğumuzun yaptığı,moralimizin bozuk olduğu anlarda , o anlara şahit olan ,ebeveyn, arkadaş, çocuklarımızı kırmaktan geri kalmayız.
O an sorunu çözmeye çalışmak en büyük yanlışlardan biridir böyle yaparak  sorunu iki katlarız,karamsarlığa kapıldığımız anlarda  yaşananlara suçlu aramak en büyük yanlışlardan biridir.
 Nasıl ki mutluluğu  kendi içimizde bulacağımızı biliyorsak, çoğu sorunda aslında kendi içimizde,yanlış insanlar yanlış çevre diye bir şey yok bunları büyüttüğümüz sürece mutluluğu yakalamak bir yana yanından geçemeyiz.
Nasıl ki  zaman her şeyin ilacı diyorsak, mutsuz olduğumuz anlarda derin nefes alıp kendimizle baş başa kalmayı denemeliyiz.
Nefes egzersizleri  çok işe yarar ve benim yıllardır yaptığım bir yöntem benim için çok işe yarar. En mutsuz olduğum anlarda  ben doğduğumda ailede kaç kişiydik  aklımdan onları sayarım ,her defasında  birinde takılır, değişik özellikleri gelir aklıma, şu anda kaç kişi kaldığımızı düşündüğümde ise artık  mutsuz olmadığımı farkederim, beyin bir anlık odaklandığı konudan uzaklaşınca, sorunlar çokta büyümemiş olur.
Nekadar çabalasakta bazı olayları engelleyemeyeceğimizi  unutmamak lazım. 




Yorumlar

  1. güzel kuğum gezmekden ziyaret etmeye fırsat bulamadım bu aralar sizi
    yine çok güzel yazmışsın kalemine sağlık
    allaha emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Seyyahım gönüller bir olsun ,bende hafta içi okuyamıyorum,hafta sonları bol bol okuyup bilgileniyorum.
      sevgilerimle Allaha emanet ol ,
      öptüm.

      Sil
  2. Daha bu sabah kendime kızdığım nokta bu işte.. Mutsuzluklara takılıp kalmışım diye,sende tam üstüne yazmışsın bunu :) sanki karşılıklı konuşmuşuz gibi :) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel işte:))
      farkında olmadan sohbet etmişiz:))
      bak işte mutlu olmak için bir sebep:))
      sevgilerimle canım.

      Sil
  3. kugum ne kadar haklisin. dedigin gibi yapacagim bende mutsuz oldugum bi anda. olayi unutunca büyük bi olay olmadigini anlarim belki. kendine cok iyi bak. Allaha emanet ol canim. kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir defa dene inan ki çok faydası var canım,
      küçük olaylarla mutsuz olmaktansa ,küçük olaylarla mutlu olmayı bulmak bizim elimizde.
      sevgilerimle kocaman öptüm.

      Sil
  4. hayat bir imtihandir aslinda, yasananlar yasanmis bitmistir aslinda biz sadece hatirliyoruz bu dunyada, oyleki niçin harap ediyoruz kendimizi : Allah'tan bizi,hatirlayip sevdigini belli etmek için gonderdigi imtihanlari asarken..içinde mutluluk hisleri daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım seninde mutluluğun daim olsun,
      kocaman öptüm.

      Sil
  5. Ey Fuzûlî bize takdîr gam etmiş rûzî
    Kılalım sabr nedir çâre rızâdan gayrı

    :-))))

    YanıtlaSil
  6. Bende iki haftadır seni ziyaret edemedim ,nefes egzersizlerini bende denemek istiyorum işe yaradığından eminim.Kalemine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım.
      gerçekten çok işe yarıyor nefes egzersizleri,
      denemeni ısrarla tavsiye ederim,
      sevgilerimle canım.

      Sil
  7. Aslında "mutlu" olan insanların bir kısmı mutluymuş gibi yapan insanlardır..
    Sabır ve metanet ise başka bir şey..
    Mutluluğun kaynağı değil ama koruyucusu gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim dört ,dörtlük mutlu ki? mutluluk çok minik bir toz parçası gibidir değilmi? onu görmek yada görmemek bizim elimizde:)

      Sil
  8. O kadar doğru bir noktaya değinmişsin ki kuğucuğum hiç bir şeyin kıymetini bilemiyoruz artık, hep fazlasını isteyip beklediğimiz için elimizdekilerle yetinmiyoruz hiç bir zaman:( Benim için en büyük mutluluk sevdiklerimin ve kendimin sağlığı ve bence de herkesin mutluluğu sağlıklı olmak olmalı... OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ!!!Sultan Süleyman ne güzel söylemiş değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel söylemiş canım, sevdiklerimiz ve biz sağlıklıysak en büyük mutluluğu yakalamışız zaten,
      sevgilerimle canım.

      Sil
  9. Ahhh ne kadar haklısın bitanem keşke herzaman yapabilsek,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, çokta zor şeyler değil ki sadece başlamak önemli arkası geliyor.
      kocaman sevgilerimle.

      Sil
  10. mutsuzluk avucumuzda tuttuğumuz bir bal arısı gibidir. biz onu o kadar sahipleniriz ki sımsıkı tuttukça canımızı acıtır ama avucumuzu hafifçe aralasak , aslında onunda niyeti hızlıca uçup gitmektir.canım 2 gün giremedim yine döktürmüşsün. Kaleminle çok güzel yükseliyorsun bulutlara benden selam söyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın :)
      başım üstüne :)) gel beraber bulutlarda oturalım:))

      Sil
  11. Canım Kuğum Şu an kaç kişi kaldığımızı düşününce içim kötü oluyor. Ve elimde kalanların kıymetini daha iyi anlıyorum, mutluluk elindekilerle yetinmektir belkide değer bilmektir.

    Öpüyorum kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende canım bende hiç bir şey sağlıktan değerli değil,malda yalan mülkte yalan hadi biraz da sen oyalan diye bir söz var ya ne kadarda doğru değil mi?
      öptüm canım sevgilerimle.

      Sil
  12. Benim kızım 10 kasımı es mi geçmiş dedim, sonra yok yok unutur mu unutmaz, ben görmemişimir dedim ama yanılmışım:((bak üzdün anneni:( ha dersen ki mecbur muyum? yanlış anlama tabii ki değilsin, kızım da olsa hiç kimsenin bloguna yazacağı konuları ben söyleyecek değilim ama benim gözlerim sadece sen değil tüm arkadaşlarımın sayfalarında arıyor bu tür özel günleri...bir de bu yorumum üzerine yazma çünkü benim zorumla yazmışsın gibi olması ikimizin de hoşuma gitmeyecektir..belki benim aklıma gelmeyen çok mantıklı bir gerekçen vardır bilemiyorum izah edersen anlayabilirim belki...neyse duygularım bugün böyleydi o yüzden asıl yazına odaklanıp ona yorum yapamadım kusura bakma..
    sevgilerimle öptüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah annem sen kızını tanımıyormusun sen ce es geçermiyim bu defa yazı yazmaktan daha farklı bir şey yapmak istedim bir gün değil her gün anımsamank için Sevgili Atamın resmini bloğumun baş köşesini koydum bak az yukarı göreceksin:))
      Yzı yazarsam bir kaç yorum yapılacak sonra başka yazılar üstünü kapayacak ben her daim onu bulduğumuz ve kaybettiğimiz günü anımsamak istedim.sence yanlış yada eksikmi düşünmüşüm:(
      bende öptüm annem kızlar arada yanlış düşünebilir anneler o yüzden vardır.

      Sil
    2. Canım gerçekten görmemiştim o resmi..şimdi gördüm sağda kalmış, siyah fon üzerinde seçememişim, çok özür diliyorum canım, şimdi mahçup oldu annen:(affedersin gerçekten...
      kocaman öptüm

      Sil
    3. Olur böyle şeyler annem, özürlük bir şey seni seviyorum,
      kocamannn öptüm.

      Sil
  13. Merhaba,
    paylasacagimiz cok sey olduguna eminim,ben de beklerim...
    Sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,bende size uğradım,
      güzel dostluklar dilerim,
      sevgilerimle.

      Sil
  14. Yine yine muhteşem bir paylaşım Kuğum. Yüreğine sağlık En önemli şeylerden bir tanesi işte Mutluluk ve yavaş yavaş bunu kaybetmek üzereyiz.
    Mutluluğumuzun daim olması dileğiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutluluk arada kaçar saklanır onu saklandığı yerden bulup sobelemen dileğiyle ,iyi akşamlar kocaman öptüm.

      Sil
  15. Merhaba canım,senin bloguna her gün uğrayamıyorum,okuduklarımı anlayarak içime sinerek okumak istediğimden bol vaktim olunca sana geliyorum,yazılarını kaçırmamaya çalışıyorum:)Öyle haklısın ki yazdıklarında.Öz eleştiri yaptım:)Bazen öfke tıkar mutluluğun önünü ama derin bir nefes alıp sabır çekerim,unuturum her şeyi mutlu olacak bir yol bulurum bende:)Sevgiler Kuğucum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de her gün blog gezemiyorum malum çalışıyorum, hafta sonları girip hepsini okuyorum:)
      Gözlerim arıyor sevdiklerimi.
      mutluluklar diliyorum en umutsuz anında yüreğine mutluluk yağmurları yağsın sevgilerimle.,öptüm.

      Sil
  16. Kugum kugum...herkes te bir mesguliyet olunca istesede hergun ziyaret edemiyor sevdiklerinin bloglarini ama sonra arayi kapatiyor benim gibi :)) Yuregi, sozu, dusuncesi ve kendi guzel kugum..gel buraya bir tatilinde..atla ucaga..gel de seni taniyayim:))sevgiyle canim sevgiyle her gunun mutlu gecsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım keşke ama imkansız bir şey bu ama biliyorum bir gün sen geleceksin:)
      sevgilerimle.

      Sil
  17. Sevgili Kuğu 'gözyaşlarının intiharı' yazına ne oldu canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu yanlışlıkla sildim canım,en üzüldüğümde başka yere kayıt etmiyorum ben yazdıklarımı,sadece burada varlar.

      Sil
  18. olay aninindaki davranisimiz durumun sonucunu belirler
    sayabildiginiz kadar sayin icinizden ;)
    sarildim asil kadinim sevgi pötürcügüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sana sımsıkı sarıldım ,
      insan bazen sadece sarılacak bir bir dost arıyor.

      Sil
  19. Çok güzel yazmışsın kuzum... Zor bir zamandayım ama çevremdekileri kırıp geçirmeden herkesi mutsuz etmeden atlatmaya çalışıyorum. Bazen çok zor oluyor ama :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim elimden bir şey gelirse yardımcı olmak isterim,
      umarım cabuk ve çok yara almadan atlatırsın sevgilerimle kocamann öpüyorum.

      Sil
  20. İnsanın kendini aşması, başına gelen üzücü bir olay karşısında ki tepkisi; soruna odaklanmaktan ziyade çözüme odaklanmalı. Ya da kendisini olumsuz düşünceden uzaklaştırmalı. Tıpkı senin aileni sayman gibi. Keşke böyle bir durumda herkes kendini uzaklaştıracak bir çözüm bulabilse.. Siyahkuğum emeğine yüreğine sağlık. Güzel bir konu seçimi olmuş..
    Sevgilerimle öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanmak için kaybettiklerimizi düşünmek yeterlidir değilmi canım.
      canımm kocaman öpüyorum seni.

      Sil
  21. Çok doğru tatlım insan neye konsantre olursa o duygu seni sarıp sarmalıyor. Hani iyi düşün iyi şeyler gelsin başına gibi..Kocaman öptüm seni. ss

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .