Ana içeriğe atla

Ninemden masallar


Bir varmış bir yok muş evvel zaman için de kalbur saman için de, çook  çook uzak ülkelerden birin de  yaşlı bir kadın ve oğlu yaşarmış... yaşlı kadın her gün oğluna evlenmesi için ısrar edermiş. Oğlan  artık annesinin ısrarlarından bıkıp tamam anne  bana bir kız bul da evleneyim demiş... Anne köy ,kasaba demeden  evinde  evlenecek çağa gelmiş kızı olan her aileye misafir olmuş... Ama kimseler kızını vermek istememiş, çünkü çok fakirmişler sadece bir tarlaları ve bir çift öküzleri varmış. Anne tam vazgeçecekken  bir komşuları karşı köyde bir kız var ama çok tembel  hiç bir iş yapmaz  isterseniz onu size verirler  demiş. Anne hemen oğlunu da yanına alıp, gidip kızı oğullarına istemiş . Kızın ailesi kızı veririz ama bizim kızımız hiç bir iş bilmez wc bile gitmez  ona lazımlık getiririz , biz her şeyi ayağına
getiririz,yemeğini ağzına besleriz ,kucağımızda yatağına götürürüz demişler. Anne bunu duyunca kızı gelin mi alacağım yoksa  ben ona bakıcı mı olacağım deyip vazgeçmiş. Ancak oğlan kızı ,kızda oğlanı beğenmiş annesini ikna etmiş ve düğün yapmışlar.  Oğlan annesine anneciğim bir ay boyunca hanımıma lazımlık getir ama  wc nin yerini her gün hatırlat. Her gün ağzına besle ama yemekleri yanında  yap suyu nereden aldığını anlat. Yaşlı annecik  kendim istedim  evlenmesini  ah ah kendime yatdımcı alacağımı sanarken hizmetçi oldum diye söylene söylene razı olmuş. Her gün oğlunun dediklerini yapmış .  Bir ay dolunca annesine hemen evden  bir akrabaya  git ve bir süre gelme demiş anne biraz dinlenirim bari deyip kız kardeşine gitmiş giderken de oğlunun tembihi üzerine evdeki tüm yemekleri ,ekmekleri almış. Sabah olunca oğlan  tarlaya gitmiş   evde tek başına kalan gelin   öğleye doğru acıkmış ,susamış tuvaleti gelmiş yinede kalkmamış eşini beklemiş  .  Eşi eve gelip onu beslemiş tuvaletini yaptırmış  yatağına yatırmış . Ertesi gün eşi  tarlaya gitmiş ama akşam olmuş gelmemiş gelinin tuvaleti o kadar çok gelmiş ki hemen oraya yapmış. Bakmış gelen giden yok altı ıslanmış karnı acıkmış hemen kalkmış evde biraz un bulmuş  annesinin nasıl yaptığını aklına getirmiş biraz ekmek yapmış bakmış ki 8dun yok hemen  dışarı çıkıp odun toplamış. Üstü ıslak olunca üşümüş  banyo yapıp temiz kıtafetler giymiş  . Evde olan lahanalardan yemek yapmış . Oğlan meğerse annesini almış   evin karşısındaki kulubeye saklanmış gelinin  sobayı yaktığını  bacadan duman çıkınca anlayıp hemen eve gelmişler. Gelin onları görünce çok şaşırmış . Annede gelinin iş yaptığını görünce çok şaşırmış meğerse oğlan her şeyi planlamış   yap dese yapmayacak oda  böyle bir yol bulmuş . İnsan mecbur kalınca her şeyi başarabileceğini anlamış gelin de. O günden sonra kimseye yük olmamış . Mutlu mesut yaşamışlar. Bir de çocukları olmuş ... burada da masal bitmiş...

 Not: orjinaline sadık kaldım ...😄

Yorumlar

  1. Kuğummm hoş geldin 😍😍. Çok orjinal bir hikayeymiş iyi ki orjinale sadık kalmışsın 😀. Ama son söz
    hikayenin ana fikri olmuş 😀😙❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum teşekkür ederim keyifli okumalar.😄

      Sil
  2. :)) Çox gözəl bir masalmış. Tənbəl uşaqlara anlatmaq lazımdır mütləq. Təşəkkürlər.♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz
      Mutlaka anlatmalısınız. Daha ne masallar var yazacağım. Keyifli okumalar.

      Sil
  3. Tee Allahim yaaa ne hosuma gitti bu masal 😃 kizim büyüsünde tembel olursa anlatayim onada bunu 😃 agzina saglik ninenizin ellerinden öperim yasiyorsa 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşeldiniz. Tembel olmasa da anlatın masalla büyüyen çocuklar bir başka oluyor.

      Sil
  4. Masalların harika kuğucum.

    YanıtlaSil
  5. Ayy çok güzel masalmış yaa :) Gelin ne yapacak acaba diye sabırsızlıkla okudum vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masallar candır :) hikaye yazarları masalları bi ayrı sever. Keyifli okumalar.

      Sil
  6. Merhabalar.
    Her ne kadar gerçek olmasalar da masallar, aynı zamanda alınacak dersler için de anlatılır. Biz de bu masaldan bir ders aldık. Çaresizlik içinde ve zor durumda kalınca insanın nelere kadir olduğunu anladık. Güzel bir masaldı. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam masalla büyüyen çocuklar çok başka bilim kurgu filmleriyle büyüyenler de bir başka tabii . Beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  7. Çook güzeldii kalemine sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  8. Bizim oralarda: basina kalan basmakci olur derler. Yani mecbur kaldiginda yaparsin.
    Kesinlikle ders alinasi bir masal.
    Yapamam diye birsey yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi ama Sevdaya nasıl zorla ayakkabbı yaptırdın mesela😄 başına kalınca mecbur yaptı kız😄

      Sil
  9. Hoşgeldin kuğu güzel bir masalmış ben aslında sana seni yeniden keşfettiğimi söylemeye geldim. Nasıl mı? Bundan bir kaç yıl evvel bir hikaye okudum görme engelli bir adamla kapalı bir kızın hikayesi:)) gel zaman git zaman ben siteyi ve hikayenin adını unuttum. Hatırladığım adamın adı sinandı :) site siyahtı ve kuğular vardı :)) aslında sen olduğunu düşünmüştüm ama velakin blogda bir şekilde bulamadım nasip ya 🙈 Geçenlerde bir daha düştü aklıma bu defa daha detaylı aradım baktım ki zaten aradığım önündeymiş demem o ki kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett aslında bir hikaye yazmayı düşünmüyor değilim hikayeler bir başka oluyor değil mi . O gerçek bir hikayeydi biliyor musun?

      Sil
  10. İlk bakışta gördüğümüz herşey aslında çok farklı olduğuna gösteren bir yazı olmuş. Sabırla inançla bekleyip zaman vermek gerekiyor. Doğru şeyleri yapabilmek için. Eski hikayelerin ve masalların yerini hiç bir şey dolduramiyor.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim şey masal ve rüyalar. Beğenmenize sevindim .

      Sil
  11. adı üstünde, masal işte...çocukluğun sanal dünyası. Teknolojinin olmadığı dönemlerde insanların zaman öldürme aracı. Gerçeklerle yüzleşip mücadele etmekten korktuğu için insan ruh dünyasında oluşturduğu hayal dünya. Sanal ve hayal olan kolaydır. İstenilen şekilde şekillendirilir, değiştirilir, yok edilir ve/veya var edilir. Bundan kurtulamadığı içinde insanın insanlığı sadece isimde kalır. Sonra büyük işler başarmış realist akılcı insanları (ki bunlar çok azdır) ya kıskanır ya da hayranlık duyar, geriye kalan sıradan insanlık...Ama güzel ve düşündürücü. Hem de çok..............

    YanıtlaSil
  12. Harikaa, annem rahmetlinin anlattığı asalllar vardı onları kağıda dökmediğime öyle pişmanım ki çünkü unuttum:(
    Emeğine sağlık kuğucum.

    YanıtlaSil
  13. Keyifli ve güzel bir blogunuz var.Sizi takip ettim,sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın...
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .