Ana içeriğe atla

Piperku

Masal...


Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde , ninem dedemin beşiğini tıngır mıngır sallarken dedem düştü beşikten ninem kaçtı eşikten , dedem kaptı küreği döndürdü nineme binbir köşeyi derken çoook eski zamanların birinde , Ülkenin birinde yaşlı bir nineyle bir dede yaşarmış ninenin adı Babu Dedenin adıda dadu'ymuş...


Babu ve Dadu çok mutluymuşlar birbirlerini çok sever, sayar arada  tartışsalarda hemen barışırlarmış, çünkü başka kimseleri yokmuş  iki inek ,iki öküz bir kaç tavuktan başka...
 Dadu bir gün pencerenin önüne oturmuş derin derin düşünmeye başlamış Babu gelmiş , neyin var senin   demiş Dadu  baksana  yaşlanıyoruz hiç kimsemizde yok  yarın bir gün elimiz ayağımız tutmayınca bize kim bakacak demiş , ikiside ağlamaya başlamış...
 O sırada yoldan gecen  biri seslerini duymuş ve gelip neden ağladıklarını sormuş , onlarda anlatmış  ben size bir  susak vereceğim o susağın içine ikinizde kırk gün boyunca  dua edip üfleyeceksiniz kırk birinci gün susağı açacaksınız...



 Tamam demişler ve dediği gibi uygulamaya çalışmışlar  kırk gün sonra susağı bir açsınlar ki ne görsünler bir sürü parmak çocuk evin dört bir köşesine koşturuyor,  Babuyla Dadu eyvah! bu çocuklar bizi yer bitirir deyip hemen biri süpürgeyi kapmış biri küreği kovaya doldurup hepsini koşa koşa dereye götürüp dökmüşler..
 eve gelince eyvah! biz ne yaptık neden hepsini attık birini bıraksaydık bari  şimdi kim bakacak bizi diye yine ağlamaya başlamışlar..
 Süpürgenin arasından bir tane parmak çocuk  ağlamayın ben buradayım demiş... Babu ve Dadu çok sevinmişler, bu erkek bir parmak çocukmuş , isminide piperku koymuşlar günler geçmiş aylar geçmiş bir birlerine iyice alışmışlar...
 Dadu bir gün öküzleri alıp tarlaya gitmiş Babuda evde börek yapmış öğlen vakti gelince Babu , piperkuya demiş ki
- Hadi oğlum kalk  ta babana börek pişirdim onu götür..
 Tamam demiş Piperku  almış annesinin hazırladığı çıkıyı, türkü söyle söyleye gitmiş tarlanın başına gelince durmuş.
Babasına seslenmiş 
Babaaa nereden geleyim
kenardan oğlum kenardan
Çıkıyı açıp tepside ki böreğin kenarını yemiş
tekrar seslenmiş baba nereden geleyim 
ortasından oğlum ortasından
 piperku böreğin ortasından yemiş
tekrar seslenmiş babasına babaa nereden geleyim 
bittisinden gel oğlum bittisinden 
piperku böreği bitirip babasının yanına gitmiş
babası merakla oğlum nerede benim böreğim demiş?
 Babacığım kenarından gel dedin kenarını yedim ortasından gel dedin ortasını yedim bittisinden gel dedin bitirdim...
 Dadu yinede kızmamış şevkatle piperkunun başını okşayıp sen şu öküzlerin başında durda ben gidip evde yiyeyim demiş.


 Piperku uslu durur mu hiç zaten parmak kadar hemen öküzlerden birinin kulağının kenarına girip yatmış öküzler tarlayı kendi başlarına sürüyormuş, ormanın içinden iki hırsız  geçerken öküzleri sahipsiz sanıp bir birlerini dürtmüş iki arkadaş..
 Hemen öküzlerin yanına gidip öküzleri çalmışlar, piperku her şeyden habersiz uyuyormuş öküzün kulağında..
 Öküzler önde hırsızlar arkada ilerlemişler ormanın derinliklerine doğru  derken birden yağmur başlamış o ara seslere uyanan Piperku hırsızları görünce korkudan bağırıp imdat istemeye başlamış bunu duyan hırsızlar öküzleri perili sanıp oracıkta bırakıp kaçmışlar nerede olduğunu bilmeyen Piperku öküzün kulağından çıkmış o ara yağmur başlayınca bir labada yaprağının altına girmiş , öküzde görmeden labada yaprağıyla birlikte onu yutuvermiş...
 Öküzler  hava kararmaya başlayınca  evin yolunu hatırladıklarından yavaş yavaş eve gitmişler...

 Babu ve Dadu şaşkın Piperkuyu her yerde aramış ama bulamamış üzülmüşler yarın tekrar ararız deyip yatmışlar.
 Sabah olunca Babu   inekleri sağmaya gitmiş  Babuyu sesinden tanıyan Piperku başlamış dalga geçmeye nasılsa öküzün içinde onu görmüyor...
 Babunun donu yırtılmış 
babunun donu yırtılmışş  kıkır kıkırda gülüyormuş   bu sesi duyan Babu çok korkmuş hemen Daduyu çağırmış   Piperku yine  söyleniyormuş Dadunun donu yırtılmışş , hemen öküzü alıp  kurtların olduğu bir bölgeye götürüp bırakıp evlerine dönmüşler...
 Çok uzun süre geçmeden kurtlar öküzü yemiş tabi karnındaki Piperkuyu da yutmuş
 Kurt ne zaman bir ağıla gitse kurtun karnından piperku başlıyormuş çoban yetiş diye haykırmaya bütün köylü bir olup kurta bir güzel sopa çekiyormuş neredeyse canından olacak.. 


Bir iki derken kurt canından bezmiş masal bu ya  bilge bir kurt varmış ona gitmiş derdini anlatmış , bilge kurt demiş ki sen deniz kenarına git ye kumu iç suyu ye kumu iç suyu sonra bir tepeye çık oradan kendini aşağı yuvarla ,kurt çaresiz başına geleceklerden habersiz yemiş kumu içmiş suyu ,yemiş kumu içmiş suyu gitmiş yüksek bir tepeden  salmış kendini  yuvarlanırken boooooom diye patlamış , Piperkuda içinden çıkmış kurtulmuş burada da masal bitmiş::)))....
Not : bu masal yüzünden lakabım piperku kaldı:)  büyük küçük herkese anlatırım herkes çok sever , ya siz?

Yorumlar

  1. Babu ve Dadunun hikayesi çok güzelmiş. Demek ki gerçekten aralarında bir bağ kurmuşlar. Piperku da güzelmiş. Masal çok hoşuma gitti.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler çocukken çok dinlediğim bir masaldı paylaşmak istedim. Sevgiler.

      Sil
  2. Masallar paylaşılsın,unutulmasın. Ben babaannemin anlattıklarını hep unutmuşum,keşke hatırlasaydım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende unutulmasın istedim bu güzel masallar ben çok seviyorum handan umarım beğenmişsindir. Sevgiler

      Sil
  3. Keşke gerçek hayatımızda hep bir masal tadında olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ama masal büyüyen bir nesil olarak o günler çok baikaydı . Sevgiler.

      Sil
  4. N e güzelmiş Kuğum, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim baharcığım kocaman sevgiler.

      Sil
  5. Hahahaha alemsin kuğum hiç duymadığım bir masal hoşuma gitti.Keşke unutmasam torun sahibi olduğumda anlatırdım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutursanda gel buradan oku nasılsa burada kayıt altında canım 😄
      Sevgilerimle

      Sil
  6. Bende cok begendim. Adin piperku kalacak kadar olmus:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramızda kalsın bu masalı küçük büyük herkese anlattığım için lakabım zaten piperku😄😄

      Sil
  7. Hiç duymadığım bir masaldı doğrusu, yalnız nine ile dedenin o parmak çocukları nasıl da kıyıp nehre attığına hala inanamıyorum. Yazık lan:)))

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Yaa Müjde anne yorumuna çok güldüm gerçekten yıllardır hiç düşünmemiştim ben bunu niye nehre atıyorlar ki değil mi ama 😃 sevgiler😃

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Masalınızı beğendim, ancak dilek bölümü eksik kalmış.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Masalın orjinalini bozmadan yazdım o yüzden olabilir.

      Sil
  10. Çok sevimli bir masaldi kizima anlatayim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler
      Ninemden dinlediğim masallardan biri bu çok güzel tepkiler aldım belki aklımda kalan bir kaç masalı daha yazarım.

      Sil
  11. Nə maraqlı nağıl imiş. Evdə uşaqlara anlatacaq bir nağılım da oldu :) Təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkürler. Beğendiyseniz bir kaç masal daha yazayım.bu arada hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
  13. Ne eğlenceli masal uyku saati gelince kardeşim ve kuzenlerine anlatıcam :D

    YanıtlaSil
  14. Hoş geldin Kuğu,Masalın iyi geldi.
    parmak çocuk bilmemmmmi..?
    Güzel yazmışsın eline sağlık.
    Bizim ,babamızın da ayrıca (Mercimek oğlan )masalı var buna benzer,benim o kadar çok masal bilmeme babamız yıllarca hep bunu anlatıp durdu çocuklara.
    Torunlarada nasip olur inşallah.
    Sevgiler,seni aramızda tekrar gördüğüme sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum canım bende sizleri çok özledim.

      Sil
  15. Çooook ilginç ve çoook keyifli bir masalmış bu bak bunu öğendiğim güzel oldu :) Ben de anlakırım artık :) Var mı başka böyle masallar :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabii yazdım bak mutlaka anlatmalısın.

      Sil
  16. İlginç. Gerçi masalların hepsi böyle olur. :)

    YanıtlaSil
  17. Parmak çocuk hikayeleri duymuştum ama senin anlattığına bayıldım kuğucum ilk işim Ece'me anlatmak olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkğr ederim güncem eceme kocaman öpücük.

      Sil
  18. Uzun zamandır yazılarınızı görmüyoruz. İnşallah her şey yolundadır. Masal güzelmiş piperku:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür yolunda merak edip düşündüğünüz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. kendi hayatlarını masal gibi yaşamak varken, insanların masallara sığınmasını asla anlayamadım............

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir masal suya atılanlara üzüldüm atılması mı iyi oldu bilemedim. ya hepsi piperku gibi yaramazlıklar yapsa oyyy masal işte demi ama:))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .