Ana içeriğe atla

Geleceğini dövmek.

Çocuğa şiddet...





Akşam   çok sevdiğim bir ablamla kahve eşliğinde sohbet ediyorduk laf lafı açtı derler ya  bizde o hesap muhabbet  asker düğünleriydi biz lafı döndürüp dolaştırıp  aile ilişkilerine getirmişiz, derken  ''Kuğum bak biliyormusun yan komşumuz çocuğuna  çok kaba davranıyor bazen  gidip onu dövmek istiyorum'' dedi   ''ben dövmüştüm'' dedim bir an sessizlik sonrası bir kahkaha attı ''hadi canım senn! yapmazsın sen''   gözlerime bakıyor gayet ciddi olduğumu görünce şaşırdı ama nasıl? 

Canım benim  yıllar önceydi  marketten  geliyorum hava nasıl sıcak   neden bu sıcakta alışverişe çıktıysam! kaldırımda bezmiş bir halde  poşetlerle cebelleşiyorum. 
Karşıdan da   bir kadın  elinden tutmuş çocuğun çekeliyor ''hadi oğlum daha hızlı yürü,'' çocuk   o an ayağı takıldı sanırım dondurmayı üzerine   yapıştırdı üstü başı dondurma, komik gelmiş olacak ki  gülüyor.
 O an tüylerim resmen diken diken olan manzarayı gördüm görmez olaydım kadının tepkisi  hiç abartısız şrakk diye bir tokat  o an salavat getirdim  sıcaktan hayal görüyorum falan diye düşündüm  çocuk  şaşkın  kadın sinirli yaklaştım  sadece  sağ elimdeki poşetleri bırakıp kadına  bir tokat  patlattım  o  an kadının gözleri yuvalarından çıkacaktı  şaşkın bir halde  ''delimisin be  gerizekalı''  dedi  ''ne oldu şaşırdın mı acıdı mı hiç değilse sana vuran yabancı biri birde o çocuğu düşün  ona bu şaşkınlık korku ve paniği yaşatan insan annesi.... 

 hıkk pü diye birde yüzüne tükürdüm , hızla ilerledim ama elim ayağım nasıl titriyor  bende korktum, kadınla saç saça girebilirdik  içinden çıkılmaz bir hal alabilirdi, insan nasıl katil olur  sorusuna bir cevap o an  elinde bir şey olsa  bu kadar basit...
 Kadın arkamdan sesleniyor ben hızla devam dedim beni dövecek kesin.

 Poşetlerini al diye bağırınca döndüm tabi panikten yere bıraktığım poşetleri unutmuşum,  geri döndüğümde özür dilerim ama çocuğunuzun duygularını anlamanızı istemiştim dedim   kolumu tuttu   haklısın dedi  ve bana bir kaç cümle söyledi çok etkilendim aslında çocuğun hiç bir suçu yok  ailelerin geçimsizliği  , olan çocuklara oluyor her şey onlara yansıyor...

Çocuğa şiddet ile çocuğuna şiddet arasındaki fark birini herhangi birinin yapması   diğerini bizzat aile içinden ebeveynlerden birinin yapmasıdır, ikisi de kötü olsa da  bunu  kan bağı olan birinin yapması daha acı, özel bir çocuk olabilir  dayanması,sabretmesi güç olabilir ancak ne olursa olsun  savunmasız birine   el kaldırmak ,hatta su atmak,  itmek, kötü söz söylemek hepsi şiddete girer  çocuğunuza karşı böyle bir eğiliminiz varsa en kısa sürede  yardım almalısınız.




Hürriyet Aile İçi Şiddete Son logo




Yorumlar

  1. Bu durumda olan ebeveynlerin dediğiniz kesin yardım alması lazım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım
      Bazen şiddet sadece fiziki olmuyor sözle uygulanan da şiddettir bence.

      Sil
  2. Harika bir yazı olmuş. Lütfen bilinçli bir anne baba olalım. İnsanlar anlaşamayıp boşanabilir kocasına kızabilir ya da kavga edebilir hiç biri çocuğun suçu değildir. Kadınların bazıları eşleri ile bir şey olduğunda çocuklarına davranışlarını değişir bir gözlem.. Herkesin harcı değil örnek bir anne baba olmak. Annelik içten gelir ama babalık sonradan öğrenilir. Her adam koca olabilir ama her adam iyi bir baba olamaz.. dipnot ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bunu anlamıyorum nasıl bir anne çocuğuna böyle bu adar acımasız davranır, tamam bazı çocuklar gerçekten özel olabilir ve tahammül sınırlarını zorlayabilir, bizim ailemizde de var bir tane ama bu o ailenin sınavı yapacak bir şey yok sabır gösterilmediğinde dahada kötü oluyor. o çocuklar sorunlu olarak hayatlarına devam ediyor.
      Baba olayına tamamen katılıyorum:)

      Sil
  3. oooohhhh eline sağlık dedim okuyunca o tokat süper olmuş valla cnm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim yaptığımda doğru değildi bunu asla savunmuyorum o an refleks olarak o çocuğun neler hissettiğini anlamasını istemiştim.

      Sil
  4. Canım çok iyi yapmışsın,şaşırdım kaldım.Çok güzel dersini almış.Çok üzülüyorum böyle çocuklara:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım
      Çok üzücü bir durum bu tür çocuklar büyüdüklerinde en küçük sorunda şiddete baş vuran çocuklar.

      Sil
  5. Müthiş bir harekette bulunmuşsunuz, sizi alnınızdan öpüyorum :)
    Çok ciddiyim, alnınızdan öpüyorum! Çocuğa şiddet konusunda fazlasıyla hassas biri olarak, ayrıca çocukluğunda çok fazla şiddet gören biri olarak, genç kızlığımda -ki genç kızlığımı yaşadığım söylenemez, ilerde doktor olmanın hayalini kurardım. Ve doktor olup anne-babaların çocuklarını dövme hastalığını(bence kesinlikle hastalık) tedavi etmek gibi bir hayal içindeydim..

    Yine ve her evladı olana ANNE-BABA denilmesini doğru bulmuyorum!
    (sanırım damarıma bastınız, çenem düştü) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caanım o anki korkumu şimdi bile hatırlıyorum ,kalbim çıkacaktı, bazen gerekli diyorlar hiç te değil bence çocuklarımızın hayatını biz bu hale getiriyoruz onlar bize ne kadar büyük bir hediye, onlar seçmiyor bizi.

      Sil
  6. Kuğu'm çok güzel yazmışsın,tepkine de şapka çıkarttım..Bravo!! Toplum olarak herkesin şiddet konusunda eğitilmesi taraftarıyım..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim verilse acaba giderlermi ki!
      Sevgiler canım

      Sil
  7. Very beautiful blog!!!

    If you want, we can follow each other. Kisses
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. kuzum eline sağlık çocuk dövülerek terbiye edilmezki ama bazen bizlerde kızmıyo değiliz ama bende karşıyım şiddete:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım tabi ki kızılır ,zaman zaman bende çok kırılıyorum.
      Onlarda bize kırılıp ,kızdıklarında bizi dövseler iyimi olur:)

      Sil
  9. Severim seni ben :)) ellerine sağlık...

    İnsanlar yaşadıkları sıkıntılar sebebiyle bu tür şeylere meyilli oluyorlar ama, gerçekten yardım almalılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sev benii sen:))))
      canım gerçekten bazı insanların hayatları çok zor dayanma güçleri zayıf ama bu onlardan daha zayıf bir canlıya acı çektirmeyi hak görmüyor.

      Sil
  10. öyle çok varki o ebeveynlerden...mesela buğram var hep dayak yiyor.yanına azıcık yaklaşırsanız kollarıyla yüzünü başını kapatıyor.ilk gün anladım.sınıf öğretmeniyle görüştüm ki doğruymuş.işin kötü yanı dayak yedikçe arsızlaşıyor bu çocuklar.öyle bir duruş sergiliyorlar ki incindiklerini kırıldıklarını anlamayalım diye.ne diyeyim.sözün bittiği yerden kaçtıkça bir şekilde karşıma çıktığı çok oluyor.elleri kırılsın diyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesefdayak arsız yapıyor. canım benimde eski bir komşum vardı. Kızını çok döverdi, artık onlara normal geliyordu. Çocuk acımadıki diye inat yapıyordu , insana bir süre sonra trajedikomik geliyor, anne terliği atıyor, çocuk sırıtarak ıskaladın vuramadı vuramadıı:)))

      Sil
  11. Çok kötü bir olay Kuğum :( şiddeti aklım almaz benim, hele çocuklara hele yaşlılara daha doğrusu hiç bir canlıya şiddeti mazur göremiyorum. Çok üzücü bir şey bu ya :( şiddete eğilimli olanlar mutlaka yardım almalı bencede...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne insana ne hayvana şiddet yapılmaz, bunun hesabını ahirette nasıl verecekler. Bazen insan gerçekten yardım almalı zor günler yaşıyor olabilir. Yadırgamıyorum ,üzülüyorum.

      Sil
  12. Çok etkileyici bir hikaye :( ama yine de şiddetden uzak durmak gerek, ruh sağlığınız için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede:) uzağım çok duygusalım sonra uf oluyorum:))


      Sil
  13. Oh eline sağlık kızım, ben de sokakta çocuğunu döven, sözüyle döven aşağılayan (bu da en az fiziksel şiddet kadar acı verir) ebeveyn görünce sille tokat girişmek istiyorum ama ben senin kadar cesur değilim bu konuda sadece kötü kötü bakmakla yetiniyorum:( bu terbiye asla değil, çocuğu psikopat yapmaya yarar, ya o çocuk da hırsını kediden, yavru köpekten, tavşandan alırsa diye hiç düşünmüyorlar? Bu psikopatlar nasıl oluyor? Şiddet şiddeti doğuruyor:( Baba anneyi, anne çocuğu, çocuk evde yalnızsa bebeği çimdikleyip ağlatıyor! ya da varsa kapı önündeki kediye şiddet uyguluyor!

    sevgilerimle öptüm kızım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bu böyle annem güçlüler güçsüzleri eziyor olmaz ki ama:(
      Öpüyorum kocamannn

      Sil
    2. Annem birde sözle olan şiddet daha insafsızca geliyor o an kişi içini rahatlatmak amacıyla onu acımadan istismar ediyor, karşısındaki cevap verse fiziksel olarak şiddet başlıyor . çok acımasızca.

      Sil
  14. O çocukluk şiddetine çok maruz kalmış biri olarak o kuzuya çok üzüldüm şimdi Siyah kuğum.. Çocuklar şiddet görmesin inşallah..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Haa bide demin yazmayı unutmuşum seviyorum seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar küçük yaşta şiddetle tanışınca kendilerini de şiddetle savunmaya başlıyorlar.
      bende seni seviyorum yağmur yüreklim.

      Sil
  16. Harika bir yazıydı ellerine sağlıkk :S vayyy dedirttiniz bana.Normalde çok etkilenmem yazıalardan ama bundan çok etkilendin.iyiki bloğumu takibe aldınızda bende sizi keşfettim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .