Ana içeriğe atla

Sabah düşûnsemeleri


İnsanız başımıza ne geleceğini  sabah yataktan kalkınca ne yaşayacağımızı  hatta o yataktan kalkabilecek miyiz  bilemeyiz.
Yapımızda olan yaşama sevinci sayesinde bunları her dakika kafaya takıp hastalık haline getirmeden yaşamımızı devam ettiririz bazen o kadar kaptırırız ki hayata  kendimizi  bunları unuturuz.   canlı ,kanlı, kalp taşıyan birer robotlar kolonisi  oluruz .   dokunmayan yılanı  bile  asırlarca yaşatıp ileride çoluk çocuğumuza zarar vereceğini umursamadan besleriz . Hal bu ki nasıl ruhlar taşıyoruz  , ürkünç her şeyi yapabilen,yapabilmeyi hak gören...
 Düştüğü yerden kalkmak için  birilerine el uzatanı  tutmazlar oysa çok güvenir umut eder...
  Tutmak  için uzattığınız el bir gün düştüğünüzde  sizi tutar  bunu  mutlaka görürsünüz yada hissedersiniz çünkü bazı insanların duası sizin paranızdan güçlüdür .
" Para ve imanın kimde oluğu bilinmez" derler ya  bu sözü  duyunca hep ikisinin  bir kişide olamayacağını parası olanın , imandan yoksun, imanlı olanın fakir olduğunu  çaresizlikten bu kadar çok duaya sarıldığını düşünenler varsa da...
  Tabii ki de öyle değil. Dünya  o kadar rengi bol bir yer ki her çeşit insan var olup fakiri  , zengini diye değil insanlar ikiye ayrılır ama  vicdanlı , vicdansız insan hepsi bu ...
 Tabii bu  böyle devam eder kollara ayrılır , vicdan taşıyan ,merhametli , Allah korkusu olan, eninde sonunda O na döndürüleceğimizi  bilen , yediği  hurmaların gün  gelip gırtlağını  tırmalayacağını bilen insanlar ve tam tersi bilmeyen ,idrak  edemeyen insanlar  .
 umursamadığı gibi kendine göre  mantıklı açıklamalarıda vardır.
 Sadece bu  Ondan yardım dileyen insanları yıllarca umursamayıp hatta ben çalıştım ben edindim   ben, ben diyen insanların bile o gün geldiğinde  hatırlayacağı bir zaman  vardır...


Yorumlar

  1. Evet kuğum ilahi adalet elbet bir gün tecelli edecek.. Herkes yaptığının iyi ya da kötü karşılığını muhakkak bulacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna bende inanıyorum canım ilahi adalet diye bir şey var , bunu bilmiyor yada unutuyor olmak hiç farketmez. Yaptığımız iyiliklerde kötülüklerde yazılıyor. İnternete bir video atarsın beğenmezsin silersin ama yaşamda buda yok . Silemezsin...

      Sil
  2. Aslına bakarsan kuğum, peygamber efendimiz(s.a.v) her insan İslam fıtratı üzere yaratılmıştır. Sonradan anne babası ve çevresi onu Müslüman, Hırıstiyan,
    Yahudi, mecusi... eder buyurmuş. Hal böyle iken aynı yaratılışa sahipken ne oluyor da özümüzden kopup dünyaya fazlaca tamah ediyoruz. Öncelikle hırsımız gözümüzü kör ediyor, benlik duygusuna kapılıp kendimizden başkasını unutuyoruz. Oysa imanını yüreğinde taşıyan Allah korkusunu her şeyin önüne alan insan hem gönlü zengin hem de kendi zengin olur. Ama maalsef kendimizden çok uzaklaştık. Canım eline emeğine sağlık. Bize ne güzel şeyler hatırlattın. Sevgimle kucakladım. Gönlünce olsun her şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife ablam uzaklaştık malesef ruhumuzdaki çocukları idam ettiler insafsızca... Öpüyorum. Ablam her şey gönlünce. Olsun sevgilerimle.

      Sil
  3. ne güzel yazmışsın, iyi niyetli, vicdanlı olmak lazım her zaman.. ölümün ne zaman kapımızı çalacağı belli olmuyor gerçekten, insan heybesini biraz doldursa iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde heybelerde hep kin , nefret ,riya var malesef...

      Sil
  4. Bu yazınız bana "Benim Adım Khan" filmini hatırlattı. İnsan iki çeşittir iyi ve kötü bi üçüncüsü yok.. bilemiyorum seyrettiniz mi ama harika bi filmdi tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler
      Evet izlemiştim bende size bir film öneriyorum çok yeni bir film ve lütfen bir rulo açılmamış havlu peçete alın çünkü. film konusunda yazıldığıya alakalı çıkmıyor sürpriz ve çok duygusal ...
      filmin ismi : Bajrangi Bhaijaan
      lütfen izledikten sonra düşüncelerinizi paylaşın .

      Sil
  5. Merhabalar.

    İnsan zor ve zorlu bir varlıktır. Yazınızda insanların zengin ve fakir diye değil, vicdanlı ve vicdansız diye ikiye ayrıldığından bahsetmişsiniz. Evet, insanları iyi insan(vicdanlı) ve kötü insan(vicdansız) olarak iki sınıfa ayırırız. Aslında insanın kötüsü olmaz! Cahili olur. Bir insanın kötülüğü cahilliğindendir.

    Cenab-ı Hakk, bizleri nefsinin değil, vicdanının sesini dinleyen salih kulları ile karşılaştırsın. Amin!

    Selam ve dualarımla birlikte her şeyi yoktan yaratan Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Hocam inanır mısınız şimdi sizi düşündüm , gözlerim hemen her yazımda sizi arıyor...
      Güzel. Düşüncelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim...
      Amin güzel yürekli insanlara ihtiyacımız var selam ve dualarımla efendim...

      Sil
  6. Merhabalar.

    Her geçen gün insan, daha değerli bir varlık olacağı yerde, değer yitirmeye devam ediyor. En son güven denen değerimizi de yitirdik. Aile içindeki bireylerin bile birbirlerine güveni kalmamış. Nefis ve onun kamçısı olan hırs, insanlığı tahakkümü altına almış, ve birbirleri ile maddi alanda ve şeytani yollarda yarışır ve savaşır hale getirmiştir.

    Cenab- Hakk tarafından özümüze yerleştirilen sevgi ve onun insanlar arasındaki bağını oluşturan saygı kaybolmaya yüz tutmuştur. Bu bağlamda biz insanlar arasındaki güzel ilişkileri nasıl sürdüreceğiz?

    İnsanları birbirleri kucaklaştıran ve yakınlaştıran din de değer kaybına, erozyona uğramaktadır. Eğer din de elden giderse vay bu insanlığın haline demekten başka bir şey gelmiyor elimden.

    Selam ve dualarımla birlikte ezeli ve ebedi olan Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel dile getirmişsiniz hocam yüreğinize sağlık
      Selam ve dualarımla...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zona ve Ben...

 Küstüm!  Bu kuğu nerelerde diye  Hiç merak ta etmiyorsunuz?  Ölsem yedim çıkmış olacak.  Bir tek Benbir sormuş Allah razı olsun.    H asta oldum   o kadar  çok yemek Bloğu yapan arkadaşım var ancak bir tas çorba yapanım yok! Al kuğu bu çorbayı içte iyileş diyenim yok! Üç haftadır zona ile mücadele ediyorum daha önce bu hastalığa yakalanan blogcu arkadaşım A hesteydi-beste ile    hasta olduğu dönemlerde  konuşmuştuk hasta olduğu dönemlerde... ''Çok ağrılarım var acı çekiyorum'' demişti ve bende ona ''seni anlıyorum'' demiştim aynı acıyı yaşamadan anlayamıyormuş insan. yatağa hapseden ailevi ilişkilerden çevreden ve işten koparan bir hastalıkmış.  Son zamanlarda  istediğim bir kaç gün tatildi. Çok yorgundum yorgunluk stres sayesinde bir anlık boşluğumdan beni yakalayan bu hastalık.  Üç hafta  önce, sadece bir dakikada çıktı ve ilk olarak minnacık bir kaç sivilce gibi boynuma yerleşti sıcaktan olduğunu düşünüp ağrılara kulak asmadım.

Şşş! Kızlar bağırmaz

 Şşşş Kızlar bağırmaz  Eğer anne ve ya anne adayı  iseniz mutlaka izlemeniz gereken bir  film... Bu filmin bir karesine  instagramda  rastladığımda izlemeye karar verdim  Ramazanda  gece birde işten gelince  sahura kadar  uyumayayım diye  açtım filmi.   Film o kadar etkileyici ve sürükleyiciydi ki     film bittiğinde  sabah ezanına sadece beş dakika kalmış...  Sadece su içebildim filmin üzerine  yemek falan yiyemezdim zaten rüyamda da  Şirini gördüm  günlerce içimden çıkmadı  . Filmin beni bu kadar çok etkilemesinin sebebi ise çok gerçekçi olması  ... Oyuncular:Babak Hamidian, Merila Zare'i, Tannaz Tabatabayi  Tür:İran SinemasıYapım  Yılı:2010 Orjinal İsim:Hiss Dokhtarha Faryad Nemizanand  Puanı 8.2 Bir okuyucunun yorumu Dünya meşgaleleri yüzünden çocukları ile ilgilenmeyen ebeveynler Şehvetleri  ve sapkın düşünceleri  kendini bile düşünmeyen   caniler, masumların hayatlarını karartan sübyancılar... Dile düşmemek için şik

mutsuz bir insancık

 bazen kaçmak gerekir, kendinden , herkesten. çok bunaldım .çok yalnızım o kadar yalnızım ki  her gün pazarları dahil  16 saat çalışıp yine de çok yorgun değil. çok yalnızım. kimseye açıklayamadığım tuhaf bir yalnızlık.iki kaşımın arasında zaman geçtikçe  çıkan iz , ne kadar somurtkan biri olduğumun gayet açık kanıtlarında biri olsa gerek. ahh tabe efenim ne diyorsun be kuğu nerelerdeydin diyeceksiniz ! devrik cümlelerimi itinasız  virgülü noktası doğru yerde olmadını bildiğim  satırlarımın pek kimsenin umrunda olmadığını düşündüğümden sadece beynimde yazıyorum. mutsuz yalnız hatta halen fakirim...  hayatta en çok istediğim bir evimin olmasıydı ben biriktirdikçe ev fiyatları arttı .ben mutlu olmaya çalıştıkça sorunlar daha da arttı. bazen yaşamıma son mu versem diyorum sonra iğne batsa uf uf  diyorum canımın çok tatlı olduğunun farkına varıyorum . şey gibi bir  şry bozulsa onu tamir ederken daha da çok bozuyorum. . sonuç olarak mutsuzum .